Holland Venture investeert EUR 4,4 miljoen in MrTed

Ingezonden persbericht

Amsterdam, 7 september 2001

HOLLAND VENTURE INVESTEERT EUR 4,4 MILJOEN IN MrTED

Holland Venture investeert als lead investor EUR 4,4 miljoen in MrTed, aanbieder van recruitment software. Bij deze derde financieringsronde zijn ook het Duitse BV Capital en een aantal private investeerders die aan eerdere investeringsrondes deelnamen betrokken. Sinds de oprichting van MrTed in 1999 hebben venture capitalists in totaal EUR 25 miljoen geïnvesteerd. Het nieuwe kapitaal, dat in totaal EUR 10 miljoen bedraagt, stelt de software onderneming in staat haar internationale marktpositie te versterken.

Volgens Jan Willem Röell, investment director Holland Venture, is de markt voor recruitment software veelbelovend: "In de huidige economie wordt efficiënt beheer en management van recruitment processen steeds belangrijker. Technologie speelt hierin een essentiële rol. We zijn ervan overtuigd dat MrTed een leidende positie in deze kansrijke markt zal verwerven."

Jerome Ternynck, CEO MrTed, is enthousiast over de nieuwe investering: "Met onze software toepassingen spelen we in op de vraag van ondernemingen naar gebruiksvriendelijke recruitment software die wereldwijd te gebruiken is en die tegelijkertijd tegemoet komt aan de lokale wensen. De nieuwe investeringsronde maakt het mogelijk onze diensten verder te ontwikkelen waardoor we ook in de toekomst onze sterke internationale positie kunnen handhaven."

Over Holland Venture
Holland Venture is een internationaal georiënteerde, onafhankelijke venture capitalist, ofwel participatiemaatschappij, die al twintig jaar investeert in kansrijke ondernemingen. Het is één van de eerste en daarmee meest ervaren venture capitalists in Nederland. Holland Venture is opgericht in 1981 en richt haar aandacht sinds 1999 volledig op ICT en internet applications en services, met het fonds Holland Venture III.

Over MrTed
MrTed Ltd is een toonaangevende onderneming op het gebied van recruitment technologie die wereldwijd 'Candidate Supply Chain Management' software toepassingen ontwikkelt voor bedrijven. MrTed is in november 1999 opgericht door recruiters die de communicatie tussen kandidaten en werkgevers willen verbeteren. MrTed's eerste product, TalentLink, is in september 2000 gelanceerd en is 's werelds eerste meertalige "multi local" recruitment software. Voor de implementatie van de software werkt MrTed samen met partners zoals Accenture, Deloitte Consulting, KPMG en PriceWaterhouseCoopers. MrTed opereert vanuit heel Europa met kantoren in Londen, Rotterdam, Brussel, München, Parijs, Kopenhagen, Helsinki, Stockholm en Madrid. Klanten zijn onder andere Heineken, Philips, Schlumberger en Vizzavi.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Holland Venture III B.V.
Ellen Kok