Ballast Nedam wil snel baggerfusie met HBG

Ballast Nedam

07/09/2001

Ballast Nedam wil snel baggerfusie met HBG

Ballast Nedam zal maandag a.s. de Ondernemingskamer verzoeken het verbod uitvoering te geven aan de baggerfusie-overeenkomst op te heffen.

Deze fusie is door de uitspraak van de Ondernemingskamer opgeschort in afwachting van een onderzoek door een enquêtecommissie naar het beleid van HBG.
De uitkomsten van het onderzoek geven geen reden waarom de overeengekomen fusie niet zou mogen doorgaan. Ballast Nedam is vastbesloten om de uitvoering van het met HBG gesloten contract voortvarend ter hand te nemen. Ontbinding van het contract is dan ook voor geen van beide partijen aan de orde.

Drs. R.H.P.W. Kottman (voorzitter van de Raad van Bestuur): "Het heeft geen zin nu te speculeren over de hoogte van de schadevergoeding die HBG aan ons zou moeten betalen in het theoretische geval dat zij de fusieovereenkomst met ons niet zouden mogen uitvoeren. Ons staat maar één doel voor ogen, het snel realiseren van de baggerfusie omdat die voor beide partijen grote strategische en financiële voordelen biedt".