Overleg vakbonden BeNeLux en Duitsland

Bron: Ingezonden persbericht
Ingezonden persbericht

PERSBERICHT
Overleg tussen de vakbonden van BeNeLux en Duitsland DE GRENSOVERSCHRIJDENDE SAMENWERKING TUSSEN DE VAKBONDEN VAN DE DOORNGROEP

VERDIEPEN: KOOPKRACHT EN LEVENSLANG LEREN.

Sinds 1997 plegen de vakbonden van Duitsland, Luxemburg, Nederland en België (de 'groep van Doorn') intensief overleg met elkaar op het vlak van looneisen en arbeidsvoorwaardenbeleid. Bedoeling van deze grensoverschrijdende samenwerking is om in de nieuwe Europese monetaire unie de onderlinge concurrentie inzake lonen en CAO-beleid te vermijden en om zich in te zetten voor maatregelen die koopkracht en werkgelegenheid bevorderen.

Op 6 en 7 september 2001 heeft in Belgische Houffalize ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen