Derde plaats voor Michael Das tijdens ONK in Mill

Plaats: Veldhoven
Weer: Wisselvallig, 10°c
Motocross
Derde plaats voor Michael Das tijdens ONK!

Mill - De vierde wedstrijd om het Open Nederlands Kampioenschap heeft Michael Das een derde plaats opgeleverd. De in Duitsland woonachtige crosser werd vierde en zesde maar scoorde voldoende punten om derde te worden in het dagklassement. Met twee klinkende zeges werd Erik Davids natuurlijk dagwinnaar en is hij de nieuwe leider in het kampioenschap.

Trainingen:
Tijdens de tijdtraining waaruit de start opstelling werd bepaald kwam Michael niet verder dan een twaalfde tijd. Iets teleurstellend voor de YAMAHA rijder die in de vrije training in de kopgroep te vinden was.

1e manche
De start van de eerste manche verliep slecht voor Michael die in het achterveld aan de wedstrijd moest beginnen. Met nog vier rijder achter zich ging hij de tweede bocht in maar een rijder achter hem besloot maar niet te remmen voor de bocht en reed Michael aan. Door deze valpartij werd het allemaal niet makkelijker voor de 24 jarige crosser. Net binnen de top vijftien kwam Michael uit de eerste ronden, en een ronden later reed hij al op de achtste plaats. De weg naar een goede klassering was nog niet afgelopen want de top vijf werd probleemloos bereikt. Halverwege de wedstrijd werd zelfs nog een plaatsje winst geboekt waardoor de vierde plaats werd bereikt.

2e manche
Samen met Davids startte Michael weer achterin voor de tweede manche. De achterstand die Davids op de leiders had boog hij gedurende de wedstrijd om in een voorsprong waardoor hij de manche zelfs won. Michael kende meer problemen met de achterblijven en werd daardoor op een zesde plaats afgevlagd. "De wedstrijden verliepen niet geheel probleemloos. Vooral bij de start laat ik veel liggen, daarna rij je vrij gemakkelijk naar een plek in de top tien maar een podiumplaats is bijna onhaalbaar. In de tussenstand doe ik goede zaken dus deze regenachtige dag is voor mij goed geweest!" weet Michael na de tweede manche te vertellen.

Volgende race:
In Markelo is de volgende wedstrijd om het ONK. Op 7 oktober wordt deze wedstrijd verreden hopelijk verstevigd 'No Mercy' zijn vijfde plaats in de tussenstand dan met succes!

Uitslag 4-takt ONK Veldhoven:
1e manche
1 E Davids NL KTM
2 S v Asten B KTM
3 M Vorstenbosch NL KTM
4 M Das NL YAMAHA
5 P v Gorp NL KTM

2e manche
1 E Davids NL KTM
2 M Vorstenbosch NL KTM
3 M Gregoire NL KTM
4 T v Dijk NL YAMAHA
5 R Hubers NL YAMAHA
6 M Das NL YAMAHA

Tussenstand 4-takt na 4 van 6 de wedstrijden:
1 Erik Davids NL KTM - 199
2 Stefan van Asten B KTM - 195
3 Tione van Dijk NL YAMAHA Team YAMAHA-Sigmans-Vd Laar 181
4 Marc Vorstenbosch NL YAMAHA - 179
5 Michael Das NL YAMAHA Auto Das GmbH 135

Door: Steven van Kempen/KEMCO

Dank aan LOUWRENS KLOS voor de prachtige foto!

KEMCO Sports PR
Havikstraat 71