FNV Bondgenoten: Nederlandse onderdelen Corus draaien goed

FNV BONDGENOTEN

FNV Bondgenoten: cijfers Corus rijmen niet met reorganisatieplannen

FNV Bondgenoten: halfjaarcijfers Corus rijmen niet met reorganisatieplannen

De cijfers over het eerste half jaar die Corus vandaag presenteerde laten nog eens extra zien dat het schrappen van 1500 arbeidsplaatsen bij Corus IJmuiden niet nodig is. Uit de cijfers blijkt dat de Nederlandse onderdelen van Corus positief draaien: 'Voor ons is dat een bevestiging dat het niet nodig is om zoveel banen te laten verdwijnen', aldus FNV Bondgenotenbestuurder Jos Duynhoven. 'zeker gezien de wereldwijde recessie op de staalmarkt heeft IJmuiden geen slecht resultaat gehaald. Ik zie dit dan ook als een morele opkikker voor het personeel'.

Dat de cijfers van Corus weer negatief zijn, is geen verrassing. Het bedrijf draait al sinds haar oprichting bijna twee jaar geleden verlies. Het verlies is niet groter geworden. Het lijkt erop dat de maatregelen die bij Corus in Groot-Brittannië zijn genomen eindelijk hun vruchten gaan afwerpen. 'Ik zie een kentering ten goede. Op termijn komt het bedrijf uit de roder cijfers', aldus Duynhoven. 'Het verlies wordt ook volledig in Engeland gemaakt. De voormalige Hoogovensvestigingen in Nederland en Duitsland draaien positief'.

Noot voor redacties