Storm Telecommunications benoemt nieuwe bestuursvoorzitter

Bron: Ingezonden persbericht
Ingezonden persbericht

Storm Telecommunications benoemt Bruno d'Avanzo tot nieuwe bestuursvoorzitter

Amsterdam, 11 september 2001 - De pan-Europese optical service provider Storm Telecommunications heeft Bruno d'Avanzo benoemd tot nieuwe bestuursvoorzitter. d'Avanzo wordt voorzitter van zowel Storm Telecommunications Ltd. als de moedermaatschappij Storm Investments Ltd. Steve Carroll, de vorige bestuursvoorzitter van Storm, blijft aan als niet-uitvoerend voorzitter van de Raad van Bestuur.

Bruno d'Avanzo was eerder CEO en bestuursvoorzitter van Hostmark. In deze functie was hij medeverantwoordelijk voor de oprichting en ontwikkeling van de strategie omtrent de Europese rollout van internetdatacenters. Worldport Communications nam in april 2001 Hostmark over. Voordat d'Avanzo bij Hostmark in dienst kwam, was hij Vice-President en COO van GTS. Hij speelde een grote rol in de eerste aandelenuitgifte in 1998. Daarnaast was d'Avanzo verantwoordelijk voor internationale teams bij Intelsat, Digital en Olivetti.

"Ik ben verheugd deel uit te kunnen maken van de nieuwe ontwikkelingen bij Storm", zegt d'Avanzo. "Met de recente kapitaalinjectie van $ 35 miljoen kan Storm nog beter kosteneffectieve optische netwerktoegang met hoge snelheden bieden. Daarnaast kunnen we de inzet van flexibele ethernetservices in stedelijke netwerken internationaal uitbreiden."

Het hoogwaardige optische netwerk van Storm is inmiddels beschikbaar in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Noorwegen, Zweden, Denemarken en Nederland. Uitbreiding van het netwerk, onder andere in andere Europese landen en de Verenigde Staten, staat gepland voor dit jaar.

Storm Telecommunications
Storm Telecommunications Limited, onderdeel van Storm Investments Limited, is de eerste OPS (optical-switched service provider). Storm levert voice-, bandbreedte- en IP-diensten en had in 2000 een omzet van £ 52 miljoen. Het intelligente, fijnmazige Storm-netwerk is operationeel in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Noorwegen, Zweden, Denemarken en Nederland, en wordt binnenkort uitgebreid naar de Verenigde Staten, Zwitserland en Oostenrijk. In februari 2000 rondde Storm een financieringsronde af onder leiding van Soros Private Equity Partners en in mei 2000 volgden investeringen van een dochteronderneming van Merrill Lynch Ventures. Het intelligente glasvezelnetwerk komt volledig tegemoet aan de e-business-uitdagingen, nu en in de toekomst.
Meer informatie kunt u vinden op: www.stormtel.com

Voor meer informatie:

Storm Telecommunications
Robert van Beurden
Tel.: 06 53 78 23 44
E-mail: (r.vanbeurden@stormtel.com)

Voor meer informatie en opvragen van een digitale foto:

Lammers van Toorenburg PR
Annemiek Driessen / Claire Westerhof
E-mail: (annemiek@lvtpr.nl) / (claire@lvtpr.nl)