Scheepbouwer treedt af als voorzitter Raad van Bestuur TPG

Bron: TNT Post Groep NV
TNT Post Groep NV

A.J. Scheepbouwer treedt af als voorzitter van de Raad van Bestuur van TPG

A.J. Scheepbouwer (57), voorzitter van de Raad van Bestuur van TPG N.V., heeft aangegeven dat hij zijn functie zal neerleggen om voorzitter te worden van de Raad van Bestuur van Koninklijke KPN N.V.

Post, Express en Logistiek bedrijf TPG is onder Scheepbouwers leiding snel gegroeid (zie bijgaand cv). De voorzitter van de Raad van Commisarissen, mr. M. Tabaksblat verklaarde: "We betreuren zijn beslissing, maar we zijn vol vertrouwen dat TPG ook zonder hem zijn succesvolle ontwikkeling zal doorzetten. We danken Ad voor zijn geweldige inzet en wensen hem succes in zijn nieuwe baan."

De heer Scheepbouwer zal tot 1 januari 2002 bij TPG in functie blijven. De Raad van Commissarissen van TPG zal de naam van zijn opvolger zo spoedig mogelijk bekend maken.

TPG N.V. verleent wereldwijd, onder de twee merknamen TNT en Koninklijke PTT Post, een breed scala aan post- express- en logistieke diensten. TPG heeft ongeveer 135.000 werknemers in 58 landen en is actief in meer dan 200 landen. De totale omzet van TPG bedroeg in 2000 9,9 miljard. In het eerste halfjaar van 2001 is de omzet gestegen met 18,7%. TPG N.V. is aan de beurzen van Amsterdam, New York, Londen en Frankfurt genoteerd.

10 september 2001