Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Keukenhof gaat terug naar kernactiviteiten

Datum nieuwsfeit: 12-09-2001
Bron: Ingezonden persbericht
Zoek soortgelijke berichten
Ingezonden persbericht

Persinformatie

KEUKENHOF BLIJFT PRIMAIR HET SHOWVENSTER VAN DE NEDERLANDSE BOL- EN SIERGEWASSEN

Bloemententoonstelling Keukenhof gaat terug naar haar kernactiviteiten en laat Zomerhof en avondopenstelling los.

Bloemententoonstelling Keukenhof is in de afgelopen jaren een aantal experimenten aangegaan. In het kader van seizoensverlenging is geïnvesteerd in de uitbreiding van gebouwen en terreinen, is een avondopenstelling in het voorjaar geïntroduceerd en is onder de naam Zomerhof een zomeropenstelling van start gegaan. Nu gaat Keukenhof terug naar haar kernactiviteit en presenteert met ingang van 2002 alleen een voorjaarstentoonstelling van 21 maart tot en met 20 mei 2002. Zij organiseert geen Zomerhof en er zal in het voorjaar geen avondopenstelling zijn.

Keukenhof is synoniem met kwaliteit, de kwaliteit is het keurmerk van de organisatie. Met ingang van 2002 gaat Keukenhof terug naar haar kernactiviteit: een wereldberoemd showvenster van de Nederlandse bol- en siergewassen. De organisatie werkt ambitieus aan het zekerstellen van deze positie waarbij het park voor de toekomst in presentatie en exploitatie wordt aangepast aan de veranderende eisen van de consument. Het basisproduct wordt verdiept en verbreed door er meer zintuigen van gevoel en emotie bij te betrekken. Een variëteit van de activiteiten op het park moet een functionele invulling bieden tussen cultuur en natuur. Hiertoe zijn inmiddels projectteams samengesteld.

Bloemententoonstelling Keukenhof staat voor hoge mate van perfectie. Echter de uitbreidingsactiviteiten dreigen ten koste te gaan van het wereldberoemde basisproduct. De organisatie moet te creatief omgaan om het basisproduct op een lijn te houden. Er zijn tendensen waar te nemen dat het park de extra inspanning niet meer verdraagt. Er is meer machinale bewerking in het park toegepast, maar het kost vooral moeite om de bloembollen tijdig te kunnen poten. Organisatorisch blijkt een uitbreiding van de activiteiten moeilijk haalbaar te zijn. Keukenhof is hierdoor minder in de gelegenheid de kwaliteit te handhaven en deze voor de toekomst nog sterker te maken. Ook de communicatie naar de bezoeker - de internationale bezoeker - vraagt veel inspanning. Het bezoekersaantal van Zomerhof heeft zich gestabiliseerd. De verwachting is dat Zomerhof 2001 zo'n 70.000 bezoekers telt. Nog tot en met 16 september is Zomerhof geopend.

Lisse, 12 september 2001

Voor meer informatie:
Bloemententoonstelling Keukenhof cv. De heer J. van Riesen, algemeen directeur Annemarie M.M. Gerards-Adriaansens, manager marketing & public-relations Tel: 0252-465550

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie