Werelduurrecord 45.094 kilometer in Engelse Manchester

Datum nieuwsfeit: 12-09-2001
Bron: Rotterdam Cycling
Te breken werelduurrecord 45.094 kilometer

ROTTERDAM Leontien Zijlaard-Van Moorsel dient woensdag 12 september op de baan van het Engelse Manchester minimaal 45 kilometer en 95 meter rijden om de Française Jeannie Longo het werelduurrecord afhandig te maken.

Dinsdag 4 september ondertekende de drievoudig Olympisch kampioene samen met echtgenoot en ploegleider Michael Zijlaard een overeenkomst met ENECO energie. Het bedrijf ondersteunt de recordpoging van de Rotterdamse. Tijdens de bijeenkomst in het World Port Center bleek dat er bij de UCI twee afstanden geregistreerd stonden: 45.094 en 45.096 kilometer.

Omdat in de aanloop naar de race in Machester werkelijk niets aan het toeval wordt overgelaten, werd bij de Internationale wielerunie navraag gedaan naar de exacte afstand. Het antwoord luidde dat de te kloppen afstand: 45 kilometer en 94 meter is.

Noot voor redacties