Politiebericht Friesland: Friesland

Datum nieuwsfeit: 12-09-2001
Bron: Politie Friesland

Politiebericht Friesland: Friesland 12-09-2001
Poltieberichten van 11/9 (13.00 uur) tot 12/9 (07.00 uur)

Ooststellingwerf: aanhouding na bedreiging
Een 47-jarige inwoner van Drachten is dinsdag om 11.30 uur aangehouden, nadat hij in het gemeentehuis te Ooststellingwerf aan de Brink gemeenteambtenaren had bedreigd. De gewaarschuwde politie nam hem mee naar het bureau, waar hij vervolgens een ruit vernielde. De man werd daarop ingesloten.

Akkrum: te snel, rijbewijs kwijt
Van een 43-jarige Leeuwarder is dinsdag om 11.30 uur op de A32 het rijbewijs ingevorderd. De man reed ter plaatse 130 km/u, terwijl daar in verband met werkzaamheden maar 70 km/u is toegestaan.

Leeuwarden: snelheidscontroles
De politie heeft dinsdag van 13.00 tot 14.00 uur op de Grovestins met de laserpatrol op snelheid gecontroleerd. Tegen acht bestuurders werd proces-verbaal opgemaakt in verband met te hoge snelheid. De snelste bestuurder reed 92 km/u, terwijl daar 50 km/u is toegestaan.

Leeuwarden: telefoon geroofd
Een 20-jarige inwoner van Franeker is dinsdag om 14.15 uur op de Amelandstraat van zijn mobiele telefoon beroofd. Het slachtoffer stond te bellen, toen een hem onbekende man de telefoon plotseling uit zijn handen griste en er vandoor ging. De dader reed op een bruine damesfiets, was ca. 1,60 tot 1,65 meter lang en droeg een lederen jack, een zwart petje en een donkerblauwe spijkerbroek.

Leeuwarden: winkeldiefstal
Een 26-jarige inwoner van Leeuwarden is dinsdag om 16.30 uur aangehouden op verdenking van diefstal uit een winkel aan de Bilgaardpassage. DE man werd betrapt toen hij 5 paar sokken meenam zonder te betalen.

Twijzel: twee gewonden bij aanrijding
Een 25-jarige inwoner van Burgum en een even oude inwoner van Kollumerzwaag zijn dinsdag om 18.00 uur zwaar gewond geraakt bij een aanrijding op de Optwizel. De automobilist uit Kollumerzwaag sloeg op genoemde weg linksaf, maar zag daarbij de hem tegemoetkomende auto, die door de Burgumer werd bestuurd, over het hoofd. Deze laatste auto heeft vermoedelijk met hoge snelheid gereden. Beide bestuurders liepen letsel op en werden per ambulance naar het MCL vervoerd.

Dokkum: onder invloed
Een 29-jarige inwoner van Dokkum is woensdag om 00.45 uur op de Oostersingel aangehouden, omdat hij onder invloed een auto bestuurde. Op het bureau blies de man 390 ug/l, waarop hij een proces-verbaal en een rijverbod voor 3 uren kreeg.

Leeuwarden: aanhouding na inbraak
Twee Leeuwarders van 44 en 41 jaar zijn woensdag om 03.00 uur aangehouden op verdenking van inbraak in een schip dat afgemeerd lag aan de Willemskade. De politie had het schip doorzicht na een inbraak melding en trof beide verdachten in het schip aan. Beiden werden op het politiebureau ingesloten.

Harlingen: brand in berging
Woensdagnacht om ca. 03.30 uur brak brand uit in een berging bij een woning aan het Havenplein. De brandweer had de brand snel onder controle. De politie zal nog onderzoek doen naar de mogelijke oorzaak.

Bureau Communicatie: 058 8808272