Innerhost neemt deel aan partnerprogramma Legato Systems

Bron: Ingezonden persbericht
Ingezonden persbericht

iNNERHOST neemt deel aan partnerprogramma Legato Systems

Hoofddorp, september 2001 - - Legato Systems Inc., toonaangevend in de enterprise storage management software, zet haar oplossingen voor informatiebeveiliging in voor de klanten van iNNERHOST, wereldwijd provider van hosting- en applicatiediensten.

Legato NetWorker wordt ingezet als de engine voor de informatiebeveiliging. Het completeert het 'delivery' component van Innerhost's infrastructuur die noodzakelijk is om missiekritische applicaties te laten draaien en te ondersteunen. De file recovery tijd neemt hierdoor af. Dit betekent een toename in zowel de efficiency als de performance, waardoor minder kosten worden doorberekend aan de klanten.

"Binnen onze organisaties zoeken wij continu naar mogelijkheden om de relatie met onze klanten te versterken. Maar ook naar technologieën die een nog hoger serviceniveau mogelijk maken. We hebben gekozen om met Legato samen te werken vanwege het grote installatiegemak en de goede performance van Legato NetWorker. Het feit dat we deel uit maken van Legato's xSP Advantage Program is een goede zakelijke beslissing, ook voor onze klanten", stelt Jose Gonzalez, executive vice president en mede-oprichter bij iNNERHOST.

Clare Gillan, group vice president, New Business Initiatives and xSP Research bij IDC:
"Legato komt tegemoet aan twee voor xSPs zeer belangrijke aspecten. Legato's oplossingen voor opslagbeheer zorgen ervoor dat de beloofde serviceniveaus worden gehaald. Het aanbod op abonnementsbasis helpt de providers om cruciale situaties bij cashflow te beheren. Sinds xSPs de winsten die met abonnementen kunnen worden behaald, zijn gaan inzien is het essentieel om leveranciers en partners te hebben dit soort producten leveren. In het algemeen willen partners van xSPs deze behoefte aan cashbeheer niet onderbrengen in de productreeks. Dit gegeven brengt Legato in een gunstige positie."

"We zijn erg tevreden met deze samenwerking waardoor we robuuste, op maat gesneden oplossingen kunnen bouwen en leveren voor het beveiligen van de applicaties en gegevens van de klanten van Innerhost", stelt Charles Fonner, vice president, worldwide marketing bij Legato.

Het xSP programma is opgezet om een reeks Legato's softwareoplossingen exclusief te leveren aan service providers. De bedoeling van het programma is er voor te zorgen dat service providers als Innerhost kunnen tegemoetkomen aan de serviceniveaus en eisen met betrekking tot applicatie uptime. Deze bieden op hun beurt de eindgebruikers op maat service die gebaseerd is op de technologie van Legato. Dit gebeurt op basis van de programmavoorschriften in plaats van de verkoop van traditionele, individuele licenties. Om de relatie met service providers te verstevigen, ondersteunt Legato - als programmaonderdeel - gezamenlijke marketingactiviteiten. Tevens heeft de organisatie een service providers adviesorgaan opgericht. Tot de huidige deelnemers behoren onder andere marktleiders op het gebied van opslag, telecom en internetservice.

Legato Systems Benelux, City House II, Antareslaan 18, 2132 JE Hoofddorp Telefoon: 023 - 5548800, fax: 023 - 5548801

Over Legato Systems
Legato Systems, Inc. (NASDAQ: LGTO) - een vernieuwende en toonaangevende softwareontwikkelaar - voorziet haar klanten van een naadloze aanpak voor het beveiligen, verplaatsen en beschikbaar maken van alle bedrijfskritische gegevens in een onderneming. Legato is de industriestandaard voor storage management softwareproducten. De organisatie levert haar softwareproducten en
-diensten aan meer dan 10.000 klanten en heeft ruim 65.000 licenties wereldwijd, inclusief Fortune 1000 ondernemingen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Mountain View (Californië, Verenigde Staten). Legato is wereldwijd sterk vertegenwoordigd door vestigingen in 23 landen om haar klanten optimale ondersteuning te bieden. Nadere informatie over Legato is beschikbaar op het Web: www.legato.com.

Over iNNERHOST
iNNERHOST is leidend provider van complex beheerde hosting- en applicatiediensten voor Amerika. Als leverancier van robuuste, op Microsoft gebaseerde oplossingen biedt de organisatie haar klanten de engine voor het bouwen, het besturen en het behouden van de infrastructuur die noodzakelijk is om cruciale applicaties te laten draaien en te ondersteunen. Haar klanten kunnen profiteren van de nieuwste technologieën en software-applicatiepakketten zodat ze zich kunnen blijven focussen op hun core business.
Redactionele informatie: Pb3901 Influx PR - Margienke Bos, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn. Telefoon: 055 - 3663034, fax: 055 - 3602661, e-mail: (prinflux@cs.com)

Legato, The Legato logo design, Legato NetWorker, Celestra, GEMS, SmartMedia and Octopus are registered trademarks and Co-StandbyServer, Snapshotserver, eCluster, WanCluster and San Academy are trademarks or servicemarks of Legato Systems, Inc. All other brand and product names may be trademarks of their respective ow

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - -