Politiebericht Venlo

Datum nieuwsfeit: 12-09-2001
Bron: Politie Limburg-Noord

Politiebericht Venlo 12-09-2001
Mediaberichten 12 september (12.45 uur)

WEERT Vernieler aangehouden

WEERT De politie heeft dinsdagavond een 47-jarige man uit Weert aangehouden op verdenking van vernieling. De man had dezelfde avond bij de woning van zijn ex-vriendin in Weert de ruit van de voordeur ingetrapt. Aanleiding voor de vernieling zit in de relationele sfeer. De verdachte werd meegenomen naar het politiebureau voor verhoor. De man kreeg in het kader van snelrecht een dagvaarding uitgereikt en zal zich op 10 december moeten verantwoorden voor de rechter.

VENRAY Ramkraak

VENRAY Bij een bedrijf aan De Bleek heeft in de nacht van dinsdag op woensdag een ramkraak plaatsgevonden. Enkele minuten na de melding om 05.00 uur was de politie ter plaatse maar waren de daders niet meer aanwezig. De rode Opel Kadett die was gebruikt voor de ramkraak stond nog tegen de pui. Bij de kraak werden voor een nog onbekend bedrag foto- en videoapparatuur meegenomen. De politie is op zoek naar getuigen van het voorval of naar hen die meer informatie kunnen verschaffen. Zij kunnen contact opnemen met de politie van de basiseenheid Venray-Centrum, telefoonnummer 0900 - 88 44 (30 cent / 0,14 per minuut).

ROERMOND Mishandelaars aangehouden

ROERMOND De politie heeft dinsdagavond twee mannen van 20 en 25 jaar uit Roermond en Weert aangehouden op verdenking van mishandeling van een 41-jarige man uit Nederweert. Het tweetal was dinsdagavond in een winkel aan de Kasteel Hornstraat betrapt op winkeldiefstal. Zij werden op hun gedrag aangesproken door het slachtoffer. De verdachten reageerden agressief en zij sloegen de man in het gezicht. De twee verdachten zijn in verzekering gesteld.

VENLO Drugsaanhouding

VENLO De politie heeft in samenwerking met de douane een 27-jarige man uit het Duitse Viersen aangehouden op de Klagenfurtlaan op verdenking van overtreding van de opiumwet. De man reed in de richting van de Duitse grens op de Herungerberg maar draaide zich plotseling om. Hierop werd de man achtervolgd tot op de Klagenfurtlaan waar hij werd staandegehouden. De verdachte slingerde op dat moment zijn rugzak uit de auto. Hierin werden 3 kg hash, 3 kg amfetamine en een zak met mogelijk XTC-tabletten aangetroffen. De man werd meegenomen naar het politiebureau waar hij in verzekering werd gesteld. De technische recherche zal de verdovende middelen nader onderzoeken.