Politiebericht Flevoland: District Zuid

Politiebericht Flevoland: District Zuid 12-09-2001 Dagelijkse Persberichten
Stafdienst Communicatie, Marieken Westerink, 06-53737697

Aanhouding 112-beller
ALMERE De politie heeft dinsdag na een aantal waarschuwingen een 27-jarige Almeerse aangehouden omdat zij gedurende een langere periode meerdere malen zonder reden het alarmnummer 112 belde. Haar telefoon is in beslag genomen. Ze zal zich vandaag moeten verantwoorden voor de rechter-commissaris.

Nepwapen in beslag genomen
ALMERE Dinsdagavond is een 20-jarige Almeerder aangehouden. Getuigen zagen hem door de Marskramerstraat lopen met iets wat leek op een vuurwapen in zijn broekband. De man is even later aangehouden en voor verhoor overgebracht naar het politiebureau. Het, na wat later leek, nepvuurwapen is in beslag genomen. Proces-verbaal is opgemaakt.

Aanhouding inbreker
ALMERE Dankzij oplettende buurtbewoners is dinsdagnacht in de Verfmolenstraat een 34-jarige Almeerder aangehouden op verdenking van inbraak. Een van de buurtbewoners hoorde een alarm bij een bedrijf afgaan, keek uit het raam en zag de verdachte aan zijn auto rommelen. Hij liep naar buiten en hield de verdachte staande. De politie heeft hem overgebracht naar het politiebureau en ingesloten. De politie sluit niet uit dat de verdachte verantwoordelijk kan zijn voor meerdere inbraken.

Aanrijding Slingerweg
ZEEWOLDE Dinsdagavond heeft zich op de Slingerweg een ongeval voorgedaan. Een 24-jarige automobilist uit Almere zag waarschijnlijk te laat dat zijn voorganger, een 42-jarige bestuurder van een bestelbus uit Zeewolde afremde om linksaf te slaan. Door de aanrijding kwam de bestelbus aan de andere kant van de weg in een sloot tot stilstand. Beide bestuurders zijn met letsel aan rug en nek per ambulance overgebracht naar het Flevoziekenhuis. Na behandeling mochten ze weer naar huis. Beide voertuigen zijn afgevoerd.