FVO: Landelijk Centrum Indicatiestelling Gehandicaptenzorg

LCIG

12 september 2001

Landelijk Centrum Indicatiestelling Gehandicaptenzorg

Uit diverse regios komen klachten binnen over de werkwijze van het Landelijk Centrum Indicatiestelling Gehandicaptenzorg (LCIG). Veel klachten gaan over het formulier dat moet worden ingevuld: veertig paginas lang. Er wordt geen rekening gehouden met de hulpvraagverduidelijking, dossiers raken zoek. En er zijn lange wachttijden om indicatie te krijgen.
In bepaalde regios is actie gestart om ervaringen van ouders te inventariseren. In Noord-Holland is daartoe een modelbrief gemaakt. Dit model is aangepast en wordt nu met een toelichting aan de RFvO-consulenten gezonden.
Ook ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen