MONDIAL Assistance ISO-9001 gecertificeerd

Bron: Van Hulzen pr adviseurs
Van Hulzen pr adviseurs

MONDIAL Assistance ISO-9001 gecertificeerd

Driebergen, 12 september 2001 - Alarmcentrale MONDIAL Assistance heeft de ISO-certificering behaald. De ISO-certificering past in het continue streven naar kwaliteitsverbetering van de MONDIAL Assistance Group, waarvan MONDIAL Assistance deel uitmaakt.

Door alle medewerkers te betrekken bij het kwaliteitssysteem en iedereen te informeren over de voortgang en de verbeteringen, zijn medewerkers meer betrokken, beter geïnformeerd en meer gemotiveerd. Dat is in de bewoordingen van de ISO-certificering de grote winst. De ISO-certificering werkt uitstekend, vindt Algemeen Directeur Willem Snijders: Werkwijzen en bedrijfsprocessen worden beschreven. Daardoor wordt duidelijk hoe het beter en efficiënter kan.

De kwaliteit van de dienstverlening van MONDIAL Assistance blijkt, naast de ISO-certificering, ook uit het feit dat recent de Grand Prix 2001 werd verkregen voor de telefonische klantenservice die de onderneming onder de naam Citroën Info uitvoert voor Citroën Nederland. Deze onderscheiding is toegekend na een representatief onderzoek door Teleperformance.

MONDIAL Assistance geeft technische hulpverlening bij pech en ongevallen. De organisatie garandeert namens opdrachtgevers de mobiliteit van reizigers, 24 uur per dag, zeven dagen per week, waar dan ook ter wereld. Daarnaast biedt MONDIAL Assistance haar opdrachtgevers een ruim dienstenaanbod, van callcenter services tot databasemanagement. MONDIAL Assistance is gevestigd in Driebergen en heeft vijftig medewerkers.

Evenals MONDIAL Assistance bezit ELVIA Assistance een ISO-certificering. ELVIA Assistance heeft deze certificering sinds 1996; daarmee is zij de eerste Nederlandse ISO-gecertificeerde alarmcentrale.

MONDIAL Assistance Group bestaat uit ELVIA Reisverzekeringen, de hulpverleningsorganisaties ELVIA Assistance en MONDIAL Assistance, en World Access Inc., die reisverzekeringen en services biedt. De 5.000 medewerkers van MONDIAL Assistance Group behandelen wereldwijd jaarlijks gezamenlijk meer dan 2,3 miljoen hulpverleningszaken en bijna 600.000 verzekeringsclaims. Verder leveren zij meer dan 8,3 miljoen services. MONDIAL Assistance Group behoort tot de Allianz Group.

Noot voor redacties