Dorpsfeest Spaarndam ingetogener vanwege aanslagen in VS

Ingezonden persbericht

Dorpsfeest Spaarndam ingetogener vanwege aanslagen in Verenigde Staten

Onderdeel "Big Snaai-et" gewijzigd

Spaarndam, 13 september 2001 - Het Dorpsfeest in Spaarndam, dat vandaag begint, gaat grotendeels door. Woensdagavond is binnen Stichting Dorpsfeest Spaarndam uitgebreid gesproken over de wijze waarop bij de afschuwelijke aanslagen in New York en Washington moet worden stilgestaan. De mogelijkheid van afgelasting van het gehele dorpsfeest is onderdeel geweest van de bespreking, maar deze optie is afgewezen. In de voorbereiding is veel geïnvesteerd en er is door veel vrijwilligers hard gewerkt aan de opzet van de verschillende onderdelen. Het afgelasten van het zomerfeest, of complete onderdelen daarvan, zou velen teleurstellen.

Uit respect voor de slachtoffers van de aanslagen, hun familie en vrienden en meer algemeen het Amerikaanse volk, kan uiteraard niet worden gedaan alsof er niets is gebeurd, zo is het algemene gevoel binnen de stichting. Het onderdeel "Big Snaai-et", de parodie op Big Diet, wordt ontdaan van ieder element dat mogelijk als ongepast zou kunnen worden aangemerkt. De nadruk komt te liggen op het inzamelen van geld voor het goede doel. Tijdens de feestavond op vrijdagavond, aan het einde van de dorpsbarbecue op zaterdag en aan het einde van het dorpsfeest op zondag zal een minuut stilte in acht worden genomen. Verder zal de organisatie op gepaste wijze rekening houden met de wijze waarop aanstaande vrijdag in Nederland invulling wordt gegeven aan de Europese dag van rouw.

Stichting Dorpsfeest Spaarndam

Via onze internetsite www.dorpsfeest-spaarndam.nl houden wij op de hoogte van verdere ontwikkelingen. Aldaar kunt u ook het aangepaste "Big Snaai-et" reglement lezen.

Contactpersonen: Nico van Geldorp (023-5373785 / 06-20211887)

Arjan van de Griend (023-5490331 / 06-53917355)