Foetus in 013 Tilburg

14-9-2001 Foetus
Kleine Zaal
aanvang: 21.00 uur, zaal open:20.30 uur
entree: f 25,00 (¬ 11,36)
voorverkoop: f 25,00 + f 4,50 service (¬ 11,36+ ¬ 2,05 service) voorverkoop vanaf 9 juni

'You've Got Foetus On Your Breath', 'Scraping Foetus Off The Wheel', 'Foetus Interruptus', 'Foetus Uber Alles', Foetus Inc.', Jim Foetus annex Clint Ruin. Dat zijn maar een paar schuilnamen waarachter zich één man verbergt: Jim Thirlwell. De Australiër brengt vanaf 1980 met grote regelmaat albums uit. Later krijgt hij hulp van Lydia Lynch, Nick Cave en Marc Almond of hij ondersteunt hen in de studio. Tussendoor tourde hij met Immaculate Consumptive. Met Roli Mossiman van de Swans nam Jim als Wiseblood het album 'Dirtdish' op. En dat is nog lang niet alles. Jim is ook te horen op platen van Einstürzende Neubauten, Nurse With Wound en Anne Hogan. Zijn Foetus geniet grote faam in de industrial-wave hoek. De woorden 'levende legende' mogen even over de lippen rollen. Het nieuwe album 'Flow' is net uit en wordt beschreven als Brian Setzer Orchestra meets Ministry. De line up van Foetus:
drums: Vincent Signorelli (Unsane)
gitaar: Christian Hasket (Rollins Band)
keyboard: Paul Bonomo (Bedroom Productions)
gitaar: Jeffrey Davidson

Een band uit Volkel met een cd uit op een Portugees platenlabel? Wish' laatste epos 'Ground Zero Heaven' verscheen op Sound Riot en dat is een Portugees label. Bart (ex- the Gathering), Micha en Bas heeft muzikaal veel weg van Die Krupps en KMFDM maar een kruisbestuiving van Pop Will Eat Itself met Nine Inch Nails kan ook een omschrijving zijn. Op de website van Wish kan je binnenkort naar nieuwe remixen luisteren en wel door Gail of God en A5tro5oniq.

Verwacht:
12-10-2001 L ÂME IMMORTELLE + GARDEN OF DELIGHT