Jaarverslag Inspectie Jeugdhulpverlening & Jeugdbescherming

Datum nieuwsfeit: 14-09-2001
Bron: Ingezonden persbericht
Ingezonden persbericht

Bij de jeugdhulpverlening worden nog niet alle regels goed nageleefd. De communicatie met de ouders en de plaatser is gebrekkig zichtbaar in de onderzochte dossiers en ook de indicatie en het hulpverleningsplan zijn (nog) niet helder genoeg. Dit constateert de Inspectie jeugdhulpverlening en jeugdbescherming in haar jaarverslag 2000.
De inspectie heeft bij provinciale bestuurders aangedrongen op een betere aansturing van de instellingen waarvoor zij verantwoordelijk zijn. In een aantal provincies heeft dit al geleid tot verbeteringen. De Inspectie blijft bij haar werkzaamheden de belangen van het kind centraal stellen.

Alleenstaande minderjarige asielzoekers (AMA's)

De ...
Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen