Politieberichten district Rijn en Venen

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 16-09-2001

Politieberichten district Rijn en Venen, 11.15 uur
Snelheidscontrole

MIJDRECHT De politie heeft op zaterdag 15 september tijdens de middag een snelheidscontrole uitgevoerd op de Mijdrechtse Zuwe. Tijdens de controle werden 2059 voertuigen gemeten. Van dit aantal bleken 151 bestuurders met hun voertuig te snel te rijden. De hoogst gemeten snelheid was 129 km/h in plaats van de toegestane 80 km/h.

Doe nuchter, rij alcoholvrij

BREUKELEN/VINKEVEEN/MIJDRECHT In het kader van de campagne `Doe nuchter, rij alcoholvrij` werd door de politie in de nacht van zaterdag 15 op zondag 16 september gecontroleerd op alcoholgebruik. In Breukelen werd op de Straatweg van 12 bestuurders een blaastest afgenomen. Een 33-jarige inwoonster van Utrecht werd aangehouden en aan het politiebureau bleek uit de ademanalyse dat zij 1,2 promille aan alcohol in het lichaam had.

In Vinkeveen werd op de Herenweg van 48 bestuurders een blaastest afgenomen. Bij deze controle bleek geen enkele bestuurder teveel gedronken te hebben.

In Mijdrecht werd op het Hofland gecontroleerd en van 16 bestuurders een blaastest afgenomen. Ook tijdens deze controle bleek geen enkele bestuurder teveel gedronken te hebben.