Parasailer ten val nabij huizen

Datum nieuwsfeit: 17-09-2001
Huizer Reddingsbrigade

Huizer
Reddingsbrigade

www.reddingsbrigade-huizen.nl

(huizen@reddingsbrigade.net)

1270 AG Huizen

Fax: 035-5257774

`Parasailer ten val'

Woensdagavond omstreeks zeven uur werden de reddingsbrigades van Naarden, Blaricum en Huizen gealarmeerd vanwege een parasailer die ten val was gekomen nabij eiland `De Schelp'. De parasailer werd voortbewogen door een speedboot toen hij door een verkeerde windstoot omlaag werd gehaald. De man raakte hierbij de achtersteven van een zeilboot en tuimelde vervolgens helemaal over de zeilboot heen. Uiteindelijk kwam hij bewusteloos in het water terecht. Omstanders hebben de man uit het water gehaald en naar eiland `De Schelp' gebracht. Op de kant was de man weer aanspreekbaar en verklaarde pijn in zijn rug en nek te hebben, tevens had hij een hoofdwond. Een omstander heeft de radiomedische dienst van de kustwacht geraadpleegd, welke adviseerde de man niet te laten bewegen en zijn nek te fixeren. Binnen zeer korte tijd waren de reddingsbrigades ter plaatse met de ambulancedienst en de politie. Reddingsboot de `Johanna Smidt' van reddingsbrigade Naarden heeft met het ambulancepersoneel de man op een wervelplank naar de jachthaven van Naarden gebracht. Reddingsboot `de Gooier' van reddingsbrigade Huizen heeft hierbij geassisteerd en de vrouw van de parasailer naar de haven vervoerd. De man is overgebracht naar ziekenhuis Gooi Noord.

Einde persbericht

Aan de redaktie,

Graag zouden wij bovenstaand persbericht in jullie eerstvolgende editie zien verschijnen.

Alvast bedankt,

Daniëlle Leeflang