Grootscheepse zoekactie naar catamaranzeiler nabij Huizen

Datum nieuwsfeit: 17-09-2001
Huizer Reddingsbrigade

Huizer
Reddingsbrigade

www.reddingsbrigade-huizen.nl

(huizen@reddingsbrigade.net)

1270 AG Huizen

Fax: 035-5257774

"Grootscheepse zoekactie naar catamaranzeiler"

Zondagavond rond half zeven zijn de reddingsbrigades van Naarden, Blaricum en Huizen uitgevaren voor een zoekactie naar een vermiste catamaranzeiler. De zeiler voer met zijn vriendin tussen Pampushaven en Uitdam toen hij te water raakte. Doordat zijn vriendin geen ervaren catamaranzeilster is, was zij niet in staat de catamaran stil te leggen of te keren, waardoor zij uiteindelijk met de catamaran op de dijk tussen de Block van Kuffeler en Pampushaven terecht kwam. Samen met twee reddingsboten van het KNRM-station in Marken hebben de reddingsbrigades bijna drie kwartier naar de man gezocht. Tevens waren een helikopter en een vliegtuig gealarmeerd. Doordat de man beschermende kleding en een redvest droeg, heeft hij het gelukkig even in het water kunnen uithouden en is hij door een passant tussen het `Paard van Marken' en Uitdam opgepikt. De vrouw is door de politie van de dijk opgepikt en naar jachthaven Muiderzand gebracht, alwaar ze weer met haar vriend herenigd werd. Helaas liep het minder goed af met de catamaran, deze is lek geslagen op de dijk en is later geborgen.

Einde persbericht

Aan de redaktie,

Graag zouden wij bovenstaand persbericht in jullie eerstvolgende editie zien verschijnen.

Voor digitale foto's van de catamaran op de dijk kunt u contact opnemen met de heer van Vegten op (06) 553 288 54.

Alvast bedankt,

Daniëlle Leeflang