Compaq breidt Enterprise Network Storage Architecture uit

Telefax 0182 - 538348
Zes nieuwe opslagtechnologieën

Compaq breidt Enterprise Network Storage Architecture uit

Gouda, 09/17/2001 -- Compaq kondigt een uitbreiding op haar Enterprise Network Storage Architecture (ENSA) aan. ENSA-2 biedt een nieuwe netwerk storage roadmap waaraan direct invulling gegeven wordt met de introductie van zes nieuwe opslagtechnologieën.

Compaq heeft haar visie op storage, zoals in 1998 verwoord tijdens de lancering van ENSA, waargemaakt, zegt Mark Lewis, vice-president en algemeen manager van Compaqs Enterprise Storage Group. ENSA heeft Compaq-klanten over de hele wereld in staat gesteld om hun bedrijfsvoering te stroomlijnen, door het bieden van meer flexibiliteit, een betere efficiency en meer service. Opslag volgens het ENSA-concept is het fundament van het moderne, succesvolle bedrijfsmodel. Met de uitbreiding van haar opslagarchitectuur helpt Compaq haar klanten de snelheid van hun bedrijfsvoering naar een volgend niveau te tillen.

Voortbouwend op de oorspronkelijke architectuur, biedt Compaqs ENSA-2 zes geavanceerde technologieën die de functionaliteit van de bestaande storage oplossingen verder uitbreiden. De zakelijke oplossingen die ENSA-2 biedt, zijn hieronder samengevat.

Opslaguitdaging

ENSA-2 oplossing

Explosieve groei

Schaalbaar opslagnetwerk

Complex beheer

Opslagvirtualisatie

Vakbekwaam personeel

Geautomatiseerd opslagmanagement

Interoperabiliteit opslagnetwerken

Streven naar open oplossingen

Totale eigendomskosten (TCO)

Vereenvoudiging opslagmanagement

Rendement op investering (ROI)

Investeringsbescherming

De zes nieuwe technologieën in ENSA-2 zijn:

1. Direct Attad Storage (DAS) to SAN architectuur biedt de voordelen van SAN-technologie voor bedrijven van elke omvang, terwijl investeringsbescherming wordt geboden voor de Compaq ProLiant servers.

2. Schaalbaar opslagnetwerk breidt de reikwijdte van storage tools uit tot wereldwijde schaal, door Fibre Channel opslagnetwerken met IP-netwerken te combineren.

3. Universele netwerkopslag biedt storage gebruikers de flexibiliteit om te kiezen tussen block- en file-access, afhankelijk van de betreffende applicatie; dit wordt bereikt door Network Attached Storage (NAS) samen te voegen met SAN in een gemeenschappelijke opslagpool, die eenvoudig is uit te breiden.

4. Architectuur voor automatisering van opslag vereenvoudigt het management van geautomatiseerde opslag, door dit onafhankelijk van servers te implementeren.

5. VersaStor virtualisatietechnologie brengt een abstractielaag aan tussen de logische en fysieke eigenschappen van opslag en data. Oorspronkelijk geannonceerd als een SAN-brede block-virtualisatie, is deze technologie nu geïmplementeerd in Compaqs productlijnen voor zakelijke opslag. Hierdoor kunnen computergegevens via high-level attributen automatisch en transparant worden verplaatst en beheerd. VersaStor-technologie is de motor achter de automatisering van opslag van ENSA-2.

6. Life cycle datamanagement automatiseert het life cycle management van virtuele data-objecten, vanaf de aanmaak tot wereldwijde distributie, kopiecoherentie en archief. Virtuele data-objecten zijn eenvoudige management-objecten, die gedefinieerd worden door opslaggebruikers en die kunnen bestaan uit virtuele schijven, bestanden, video-streams, directories, etc. Virtuele data-objecten worden geassocieerd met high-level attributen en management-policies en worden op basis hiervan automatisch beheerd en gedistribueerd.

Compaq heeft steeds vooropgelopen met vernieuwingen in de opslagindustrie, van de homogene Storage Area Networks (SANs) in 1997 en heterogene SANs in 1999, tot de open SAN-oplossingen van tegenwoordig. Met de introductie van ENSA was Compaq het eerste bedrijf dat opslag als een nutsvoorziening aanbood. Het bedrijf heeft deze visie sindsdien consequent ondersteund met belangrijke introducties van producten en oplossingen. Volgens marktanalist Gartner is Compaq inmiddels een erkende, toonaangevende aanbieder van op Storage Area Network (SAN) gebaseerde opslagsystemen.

Over Compaq
Compaq Computer Corporation (Compaq) is opgericht in 1982 en is een van s werelds marktleiders op het gebied van enterprise-technologie en
-oplossingen. Compaq ontwerpt, ontwikkelt, produceert en levert hardware, software, oplossingen en diensten, waaronder toonaangevende enterprise opslag- en ICT-oplossingen, fouttolerante bedrijfskritische oplossingen en communicatieproducten, alsmede draagbare en desktop personal computers die in meer dan 200 landen worden verkocht.

Meer informatie over Compaq en haar producten en diensten is beschikbaar op www.compaq.nl.

Compaq and the Compaq logo are trademarks of Compaq Information Technologies Group, L.P. Product names mentioned herein may be trademarks and/or registered trademarks of their respective companies. This press release may contain forward-looking statements based on current expectations that involve a number of risks and uncertainties. The potential risks and uncertainties that could cause actual results to differ materially include: worsening global economic conditions, increased competitive environment and pricing pressures, disruptions related to restructuring actions and delays in the expansion of Compaqs solutions business model. Further information on these and other factors that could affect Compaqs financial results is included in Compaqs Securities and Exchange Commission (SEC) filings, including the latest Annual Report on Form 10-K and the latest quarterly report on Form 10-Q.

- Einde persbericht -

Achtergrondinformatie:
Compaq Computer B.V.
Jeanette de Wilde, tel. 0182 565807, e-mail:
(Jeanette.dewilde@compaq.com)
Of
Monogram Communication Strategies (MCS) BV
Perlita Fränkel, tel. 023 5628208, e-mail: (perlitaf@monogram.nl)