Start-end lanceert online marktplaats voor bedrijfsactiva

Datum nieuwsfeit: 17-09-2001
Bron: Ingezonden persbericht
Ingezonden persbericht

PERSBERICHT

Start-end lanceert een online marktplaats voor bedrijfsactiva verkopen in opdracht van curatoren, banken en bedrijven via www.start-end.com

Amsterdam,17 september 2001- Start-end lanceert vandaag als eerste Nederlandse bedrijf een online marktplaats voor bedrijfsactiva. Bezoekers kunnen via de website www.start-end.com kijken en bieden op bedrijfsactiva die beschikbaar komt door bedrijfsbeëindiging, reorganisatie, voorraadreductie en faillissement. Start-end werkt in opdracht van bedrijven, curatoren en afdelingen bijzonder beheer van banken.

Start-end is in maart 2001 opgericht met tot doel bedrijfsactiva zo effectief mogelijk tegen een optimale opbrengst bij een nieuwe eigenaar onder te brengen. Het afgelopen jaar is Start-end met een aantal pilots gestart. Toen deze succesvol werden doorlopen is er financiering aangetrokken en werd de online marktplaats verder ontwikkeld. Dit alles resulterend in de officiële opening vandaag van de marktplaats.

Start-end ondersteunt het complete traject bij de verkoop van activa. Er wordt verkocht door middel van onderhandse verkoop en online veiling. Daarnaast levert Start-end aanvullende diensten zoals ICT-waardering, interim-management ten behoeve van het inventariseren en veiligstellen van roerende zaken, inventarisatie van debiteuren, orderportefeuille en onderhanden werk en het maken van kosten/baten analyses.

Op www.start-end.com stelt Start-end kopers in de gelegenheid om te kijken en te bieden. De bezoekers van deze site kunnen zich inschrijven en worden per e-mail op de hoogte gebracht van nieuw relevant aanbod. Ook kunnen bedrijven zoekopdrachten plaatsen.

"Als curator ben ik enthousiast over de ondersteuning die Start-end biedt. Naast de compleetheid in dienstverlening en het gebruik van nieuwe middelen zoals online veilen, gaat het primair om opbrengstoptimalisatie. Start-end heb ik ingeschakeld voor het verkopen van de activa van een installatiebedrijf en het going concern verkopen van een winkel. De resultaten zijn goed en ook over deze nieuwe manier van samenwerken ben ik enthousiast", aldus Mr. Chr. Groenewoud van advocatenkantoor de Bok Roijers Gasseling te Rotterdam.

"Start-end is als intermediair onpartijdig en stelt zich als doel om de opbrengst te optimaliseren. Vaak hebben curatoren, banken en bedrijven het te druk om actief naar een koper te zoeken en worden activa voor een te lage prijs verkocht aan opkopers. Wij brengen de activa direct naar een koper. Start-end ondersteunt de verkopende partij door het uitvoeren van ICT waarderingen, het organiseren van een veiling en de financiële afhandeling, maar ook door het organiseren van opslag, verzending en oplevering " zegt Maurits Koster, Managing Partner van Start-end.

Profiel Start-end:
Sinds september 2000 biedt Start-end als eerste Nederlandse bedrijf een nieuwe dienst voor curatoren, banken en bedrijven. Start-end onderscheidt zich door het gebruik maken van nieuwe middelen zoals een online marktplaats en database gedreven verkooptechnieken. Start-end is echter meer dan alleen het verkopen van bedrijfsactiva op internet. Het biedt een compleet pakket van diensten, zoals ICT-waardering, interim-management ten behoeve van het inventariseren en veiligstellen van roerende zaken, inventarisatie van debiteuren, orderportefeuille en onderhanden werk en het maken van kosten/baten analyses.

Het management van Start-end bestaat uit drs. Hendrik Jan van Es en drs. Maurits Koster. Bij het bedrijf werken 7 medewerkers.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Start-end B.V.
Joan Muyskenweg 14-2