Politieberichten district Kerkrade

Datum nieuwsfeit: 18-09-2001
Bron: Politie Limburg-Zuid

Korps: Limburg-Zuid, plaats: Maastricht 18-09-2001 Politieberichten district Kerkrade (RKey; 13.50 u) Dinsdag, 18 september 2001

District Kerkrade

Kerkrade; onder invloed
Een fietser die zonder fietsverlichting en al slingerend met zijn fiets op de Veldhofstraat in Kerkrade reed, trok afgelopen nacht, maandag op dinsdagnacht de aandacht van de politie. Bij controle bleek dat de fietser, een 29-jarige man uit Eygelshoven onder invloed zijn rijwiel bestuurde. Ademanalyse wees uit dat hij ruim 1,5 promille alcohol in zijn bloed had. De politie maakt proces-verbaal op tegen de verdachte.

Gulpen; verkeerscontrole
De politie heeft afgelopen maandag verkeerscontroles gehouden op de Rijksweg in Gulpen. Daarbij werden totaal 32 voertuigbestuurders bekeurd. De geconstateerde overtredingen waren overschrijding van de terplaatse maximaal toegestane snelheid (de meeste bekeuringen), het niet dragen van de autogordel en het onnodig geven van lichtsignalen aan mede-weggebruikers.