Vignette introduceert Viganette V6

Ingezonden persbericht

- PERSBERICHT -

VIGNETTE INTRODUCEERT EERSTE GEÏNTEGREERDE CONTENT MANAGEMENT APPLICATIE SUITE

Vignette V6 biedt organisaties nieuwe out-of-the-box functionaliteit en een simpele oplossing voor het beheren, integreren en analyseren van content

Amsterdam, 19 september 2001 - Vignette (Nasdaq: VIGN) heeft wereldwijd de Vignette(r) V6 software geïntroduceerd, de nieuwste versie van Vignette's geïntegreerde content management applicatie suite. Met de nieuwe V6 software kunnen organisaties online klantenrelaties onderhouden, met partners samenwerken en communiceren met hun werknemers.

Vignette V6 bevat ook de Vignette(r) Content Suite V6, een nieuw pakket dat in één enkele oplossing toepassingen voor het beheer, de personalisatie, de integratie en de analyse van content combineert.

Vignette introduceert ook de Vignette(r) Content Extensions, waarmee bedrijven de functionaliteit in de Content Suite V6 eenvoudig kunnen uitbreiden om zo aan hun specifieke eisen tegemoet te komen. De extensies zijn een set van modulaire applicaties die extra functionaliteit bieden, zoals bijvoorbeeld geavanceerde ondersteuning voor mobiele apparaten, collaboratieve commerce en interactie-management.

"Met Vignette V6 bieden we onze klanten één enkele oplossing waarmee dynamische en aantrekkelijke internetapplicaties ontwikkeld kunnen worden. Bedrijven kunnen met V6 online en real-time relaties beheren en wereldwijd, op verschillende platformen, met partners samenwerken," aldus Greg Peters, CEO van Vignette. "Het aansturen van effectieve, interactieve en winstgevende online relaties vereist rijke en dynamische content en het soort geïntegreerde functionaliteit dat de V6 Content Suite biedt. Met onze nieuwe suite en het simpele prijsmodel, zijn deze mogelijkheden toegankelijk voor nog meer organisaties dan voorheen."

IBM is één van de bedrijven die al gebruik maakt van Vignette V6. Zij gebruiken V6 voor verschillende websites van partners en ontwikkelaars, waaronder IBM(r) PartnerWorld(r), PartnerWorld voor Developers, developerWorks en AlphaWorks(r). Deze IBM websites verwerken meer dan tien miljoen page views per maand, en behoren dan ook tot de meest bezochte IBM sites.

Open oplossing
De Vignette Content Suite V6 en de V6 Extensions zijn bijzonder schaalbaar, betrouwbaar, en veilig en gemakkelijk te beheren. De content suite ondersteunt de belangrijkste platforms en integreert naadloos met de belangrijke technologieën die gebruikt worden in de zakelijke markt.

Vignette V6 biedt brede ondersteuning voor alle grote platformen, waaronder het Java 2 Platform, de Enterprise Edition (J2EE) en Microsoft.NET, met product-specifieke ondersteuning voor IBM WebSphere, BEA WebLogic, Microsoft Internet Information Server en Tomcat applicatieservers. Vignette V6 biedt ondersteuning voor IBM's AIX, Sun's Solaris en Windows 2000 besturingsystemen, en voor IBM DB2, Oracle 8i, Microsoft SQL Server en de Sybase Adaptive Server database platformen. Vignette V6 biedt ook vooraf gedefinieerde, gecertificeerde integratie met belangrijke front- en backoffice applicaties, waaronder SAP, Siebel en PeopleSoft.

"Vignette V6 biedt als eerste op de markt geïntegreerde content management applicaties met open platform-ondersteuning. Hierdoor kunnen organisaties optimaal gebruikmaken van hun hele portfolio aan zakelijke applicaties en platformtechnologieën," aldus David Shirk, senior vice president en general manager bij Vignette. "Omdat Vignette's software open standaarden en belangrijke platformen ondersteunt, hebben klanten nog steeds profijt van hun legacy-investeringen en blijft het eigen IT-personeel inzetbaar en waardevol. Bovendien kunnen bedrijven zich ervan verzekeren dat hun internetapplicaties en portalen in lijn zijn met hun zakelijke doelstellingen."

Nieuwe kant-en-klare functionaliteiten
Als eerste in de content management markt, verpakt de Vignette Content Suite V6 de kernfunctionaliteit die organisaties nodig hebben om content te beheren, personaliseren, integreren en analyseren in één enkele oplossing. Met deze geïntegreerde functionaliteit kunnen klanten de V6 content suite voor de volgende zaken gebruiken:
* creëren, beheren en inzetten van grote hoeveelheden van gepersonaliseerde content;
* integreren van content uit interne en externe bronnen, en het vereenvoudigen van de integratie van zakelijke systemen en internetapplicaties;
* verkrijgen van inzicht in individuele behoeften en het verbeteren van de online ervaring van klanten, medewerkers en partners.
De Vignette Content Suite V6 biedt nieuwe kant-en-klare functionaliteit zodat de implementatietijd korter en de ROI sneller behaald wordt. Zo zijn er 26 vooraf gedefinieerde rapportagemogelijkheden, waarmee organisaties snel de effectiviteit van hun internetapplicaties kunnen meten. Ook zijn er zeventien, vooraf gedefinieerde, technologie-adapters waardoor internetapplicaties naadloos geïntegreerd kunnen worden met bepaalde andere systemen.

Prijs en beschikbaarheid
De Vignette Content Suite V6 en Vignette V6 Extensions zijn onmiddelijk beschikbaar en geprijsd volgens Vignette's nieuwe wereldwijde prijsstrategie, zoals die in het begeleidende persbericht van vandaag aangekondigd is. Meer informatie over Vignette's geïntegreerde content management applicaties kan gevonden worden op www.vignette.com.

Vignette Corp.
Vignette is marktleider van geïntegreerde content management applicaties, die gebruikt worden door succesvolle organisaties over de hele wereld om online klantenrelaties te onderhouden, met partners te werken en met de werknemers te communiceren. Vignette combineert content management applicaties met applicaties voor integratie en analyse. Hierdoor kunnen bedrijven daar waar nodig gepersonaliseerde informatie leveren, kunnen online systemen met bedrijfssystemen worden geïntegreerd, en kan er real-time analyse gemaakt worden van online klantengedrag. Vignette heeft wereldwijd meer dan 1.300 klanten en het hoofdkantoor is gevestigd in Austin, Texas. Daarnaast zijn er kantoren in Noord- en Zuid-Amerika, Europa, Azië en Australië. Vignette Nederland is gevestigd in Amsterdam. Voor meer informatie: www.vignette.com.

FORWARD-LOOKING STATEMENTS
The statements contained in this press release that are not purely historical are forward-looking statements including statements regarding the Company's expectations, beliefs, hopes, intentions or strategies regarding the future. Forward-looking statements include statements regarding future product success, future sales, market growth, and competition. All forward-looking statements included in this press release are based upon information available to the Company as of the date hereof, and the Company assumes no obligation to update any such forward-looking statement. Actual results could differ materially from the Company's current expectations. Factors that could cause or contribute to such differences include, but are not limited to, Future Losses, Limited Operating History, Fluctuation of Quarterly Revenues and Operating Results, Competition, Dependence on a Small Number of Large Orders, Lengthy Sales Cycle and Product Implementation, Acquisition Integration, Market Awareness of Our Product, Rapid Changes in E-Relationships Technology and New Products, and other factors and risks discussed in the Company's 10K, as amended and filed with the Securities and Exchange Commission and any reports filed from time to time with the Securities and Exchange Commission.

Vignette is een gedeponeerd handelsmerk van Vignette Corp. in de Verenigde Staten en/of andere landen. Sun, Sun Microsysems, het Sun logo, Solaris, Java en J2EE zijn handelsmerken van Sun Microsystems, Inc. Alle andere gedeponeerde en niet-gedeponeerde handelsmerken in dit document zijn uitsluitend eigendom van hun respectieve eigenaars.

Voor meer informatie:
Ezra van Tiel