Buhrmann vanaf vandaag ook beursgenoteerd in new york

Datum nieuwsfeit: 20-09-2001
Bron: Buhrmann NV
BUHRMANN VANAF VANDAAG OOK BEURSGENOTEERD IN NEW YORK

De eerder aangekondigde notering van American Depository Receipts (ADR's) Buhrmann NV zal met ingang van vandaag, 20 september 2001, plaatsvinden. Het NYSE-symbool waaronder deze ADR's zullen worden verhandeld is: BUH. Eén ADR vertegenwoordigt een waarde van één gewoon aandeel Buhrmann NV. Door deze notering verkrijgt Buhrmann een aanvullende toegang tot in Amerika gevestigde beleggers en zal het aandeel meer aandacht kunnen krijgen.

De notering als een Amerikaans waardepapier is een voortvloeisel uit de contractuele afspraken die werden gemaakt met de Amerikaanse investeerders die kapitaal hebben verschaft ten tijde van de overname van Corporate Express in 1999. Er worden geen aandelen Buhrmann NV geplaatst in het kader van deze notering. Ook worden er geen nieuwe aandelen geëmitteerd.

Buhrmanns hoofdnotering blijft die aan Euronext Amsterdam.

Noot voor redacties