Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Liefdadigheidsveiling 'Money for Something' voor CliniClowns

Datum nieuwsfeit: 20-09-2001
Bron: Ingezonden persbericht
Zoek soortgelijke berichten
Ingezonden persbericht

Breng je bod uit bij Tiscali en maak kans op een Dire Straits Creative D.A.P Jukebox

Opbrengst van liefdadigheidsveiling "Money for Something" komt ten goede van CliniClowns

Amsterdam, 20 september 2001 - Creative (Nasdaq: CREAF), marktleider in digitale entertainmentproducten voor de pc en het Internet, is een Europees samenwerkingsverband aangegaan met een aantal muzieklegendes voor het opzetten van liefdadigheidsveilingen. In Nederland zullen speciaal door Dire Straits en Genesis ontworpen en gesigneerde D.A.P. (Digital Audio Player) Jukeboxen worden geveild in samenwerking met radio en internet media partners. Via Internet Service Provider Tiscali op www.tiscali.nl kunnen muziekliefhebbers gedurende tien dagen een bod uitbrengen op een zeldzame Dire Straits Jukebox, voorzien van het gehele Dire Straits repertoire. De opbrengst komt in zijn geheel ten goede aan de CliniClowns. De bouw van de veilingsite wordt gerealiseerd in samenwerking met de Veilinghal, onderdeel van de Telegraaf.

De Creative Jukebox is een digitale audiospeler met een geheugen voor 150 CD's, ideaal voor mensen die altijd hun muziekcollectie bij zich willen hebben. Het apparaat (400 gram) heeft de afmetingen van een draagbare CD speler en kan dankzij een ingebouwde harde schijf hoge kwaliteit muziek opslaan in MP3 en in andere digitale formaten. De Dire Straits Jukebox is door de band voorzien van een origineel ontwerp en is tevens gesigneerd. Dankzij de grote capaciteit (6 GB) zal elke Jukebox het volledige repertoire van de betreffende artiest bevatten. Daarnaast krijgt de hoogste bieder ook de gehele muziekcollectie van de Dire Straits op CD.

Om een zo groot mogelijk bereik op het Internet te realiseren en een zo hoog mogelijk bod te genereren is Creative een samenwerking met Tiscali aangegaan om de veiling via haar website te laten plaatsvinden. Bastiaan van Dalen, multimedia redacteur bij Tiscali: "Als een van Nederlands grootste Internet Service Providers werken wij graag mee aan dit initiatief van Creative. Ons publiek bestaat uit liefhebbers van nieuwe technologie, nieuwe media en muziek. Met het aanbieden van deze Dire Straits Jukebox denk ik dat dit unieke project een succes zal worden en veel geld zal opleveren voor het goede doel." Liefhebbers van muziek en apparatuur kunnen van 28 september tot 9 oktober op www.tiscali.nl hun bod uitbrengen op de Dire Straits Jukebox.

De verschillende artiesten die deelnemen aan deze Europese actie hebben zelf bepaald naar welk goede doel de opbrengst dient te gaan. Zo komt de opbrengst van deze Dire Straits Jukebox veiling in Nederland ten goede van de CliniClowns. Mark Knopfler: 'Dit is geen gewone veiling. Ze helpt een goed doel dat fantastisch werk verricht. Ik sta volledig achter dit initiatief van Creative en hoop dat iedereen onze zaak zal steunen en zal helpen om veel geld in te zamelen voor de CliniClowns.'

Sinds 1992 werken er CliniClowns in de meeste academische ziekenhuizen en meer dan 50 algemene ziekenhuizen door het hele land. Bovendien draaien er op dit moment pilots in de revalidatie- en thuiszorg. De specialisten van de lach bieden het zieke kind een moment van afleiding en plezier. 'De lach van een kind en ze even het ziekenhuis doen vergeten is een groot plezier dat de CliniClown alleen kunnen bieden met steun uit de samenleving, en door dit soort acties. CliniClowns is dan ook zeer verheugt dat Creative Labs en de Dire Straits ons als goed doel hebben uitgekozen', aldus Tjitske Weersma, Coördinator Ambassadeurs & Acties CliniClowns.

Over Tiscali B.V.
Tiscali B.V. is de Nederlandse dochteronderneming van Tiscali S.p.A., (Nuovo Mercato, Milan: TIS; Nouveau Marché, Paris: 005773), het leidende pan-Europese internet communicatiebedrijf. Tiscali levert toegang tot het internet en biedt een breed scala aan content, toepassingen en innovatieve communicatiediensten aan 7,1 miljoen actieve gebruikers. In het eerste halfjaar van 2001 genereerde Tiscali meer dan 19 miljard minuten internetverkeer en meer dan 13 miljoen bezoeken per maand op haar websites (30 juni 2001).
Website Tiscali B.V.: www.tiscali.nl / Europese website: www.tiscali.it

Over Creative Labs:
Creative (Nasdaq: CREAF) is wereldleider in digitale entertainmentproducten voor de pc en het Internet. Creative heeft met Sound Blaster en zijn revolutionaire ontwikkelingen op het vlak van de multimedia echt naam gemaakt. Creative introduceert nu digitaal amusement op het pc-platform met producten zoals de bijzonder succesvolle D.A.P Jukebox. De innovatieve hardware, de uitgekiende eigen technologie, de ongebreidelde toepassingen en de klantvriendelijke service resulteren in een hefboomeffect voor het Internet waarbij de klant hoogwaardig digitaal amusement kan ervaren wanneer ze wilt, waar ze wilt.

Creative Technology met hoofdkantoor in Singapore werd in 1981 opgericht. De Europese kantoren zijn gevestigd in het Verenigd Koninkrijk. In 1993 werd Creative Labs Europe opgericht met de bedoeling beter en sneller in te spelen op nieuwe marktontwikkelingen zodat uiteindelijk een groter marktaandeel op de Europese markt kan worden verworven. General Manager, Michael Sullivan, bouwde vanuit de kantoren in Berkshire in het Verenigd Koninkrijk, de Europese activiteiten uit.

De laatste drie jaar ontwikkelde Creative Labs Europe zich met factor negen en werden er dochterondernemingen opgericht in Frankrijk, Spanje, Portugal, Italië, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, de Benelux, Denemarken, Zweden en Polen. Op 19 juli 1995 werden de deuren van het European Operations and Technical Centre (EOTC) van Creative in Dublin, in Ierland, officieel geopend. Het EOTC vormt de draaischijf voor de snel groeiende activiteiten van Creative Labs in Europa. Het EOTC staat bovendien garant voor een effectieve lokale producttoelevering op maat van de Europese klant waardoor gelijke tred kan worden gehouden met de ontwikkeling van de activiteiten van de dochterondernemingen in de verschillende landen. Bij de Europese organisatie werken momenteel 570 medewerkers.

Voor meer informatie kunt u een bezoek brengen aan: www.europe.creative.com of contact opnemen met:
Text 100 Public Relations Creative Labs
Sanjay Korteweg Markus Eggermont
Tel. +31 (0) 20 5304339 Tel. +32 (0)3 2878772
E-mail: (sanjayk@text100.nl) E-mail: (markus_eggermont@cle.creative.com)
mailto:markus_eggermont@cle.creative.com>

Creative Labs informatienummers voor eindgebruikers: Nederland +31 (0)11 3230081
België +32 (0)3 2878777

Voor meer informatie:

Sanjay Korteweg
Account Manager
Text 100 Public Relations
Global High Technology Public Relations
Van Diemenstraat 164-166, 1013 CN Amsterdam
Tel: +31 20 530 4339 (direct)
Fax: +31 20 530 4331
Email: (sanjayk@text100.nl)
URL: www.text100.com

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie