NVJ organiseert debat over persvrijheid in Rusland

Datum nieuwsfeit: 20-09-2001
Bron: Nederlandse Vereniging van journalisten
Nederlandse Vereniging van journalisten

Debat over persvrijheid in Rusland

De NVJ organiseert op 20 september een debat over de persvrijheid in Rusland. Een van de deelnemers aan de discussie is de Russische journalist Andrej Babitski, werkzaam bij Radio Liberty. Babitski was vorig jaar een aantal weken spoorloos, nadat hij volgens de Russen tijdens een schimmige "gevangenenruil" was overgedragen aan Tsjetsjeense rebellen. Vanwege zijn onafhankelijke berichtgeving over de oorlog in Tsjetsjenië ontving Babitski de prijs voor journalistiek en veiligheid van de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OVSE). Andere deelnemers aan het debat zijn: Alexander Munninghof (journalist Haagsche Courant), Hubert Smeets (journalist NRC), Frans Timmermans (parlementariër PvdA) en voorzitter Clairy Polak (journalist Radio I). De discussieavond vindt plaats in De Rode Hoed, Keizersgracht 102 in Amsterdam en begint op 20.30 uur. Meer informatie: Ellie Speet, tel. 020 6766771.