Politiebericht Maastricht

Datum nieuwsfeit: 21-09-2001
Bron: Politie Limburg-Zuid

Korps: Limburg-Zuid, plaats: Maastricht 21-09-2001 Politiebericht district Kerkrade (HP 15.05) Vrijdag 21 september 2001

Kerkrade, verkeersongeval veroorzaakt onder invloed: Donderdagavond 21 september 2001 heeft op de Stationsstraat te Kerkrade een verkeersongeval plaatsgevonden tussen twee personenautos. Een van de bestuurders bleek onder invloed achter het stuur gezeten te hebben.
Een 27 jarige automobilist uit Hoensbroek keerde donderdagavond omstreeks 23.30 uur op de Stationsstraat zijn auto op de weg. Daarbij lette hij niet voldoende op het overige verkeer waarbij hij bij de keermanoeuvre werd aangereden door een 45 jarige automobilist uit Kerkrade. Deze laatste bleek naar alcohol te ruiken. Bij een alcoholblaastest viel hij door de mand. Hij werd daarop meegenomen naar het politiebureau waar hij een ademanalyse moest ondergaan. De uitslag hiervan wees een alcoholpromillage uit van bijna 1.3 promille. Tegen beide bestuurders wordt proces-verbaal opgemaakt.