Speelland Beekse Bergen bruist van activiteiten

Bron: Ingezonden persbericht
Ingezonden persbericht

Persbericht d.d. 10-9-2001
Speelland bruist van de (kinder)activiteiten op laatste openingsdag Kids For Animals clubdag, Finale 'Slimste Denkertje', Snuffelmarkt

Op zondag 23 september, de laatste openingsdag van dit seizoen, bruist Speelland Beekse Bergen van de (kinder)activiteiten. Ten eerste vind de Kids For Animals clubdag plaats. De jeugdclub van de Dierenbescherming nodigt haar leden uit om een dag gratis te komen genieten van het park. Bovendien zijn er verschillende extra's zodat ook niet-leden kennis kunnen maken met de club. Daarnaast vind de finale van het Slimste Denkertje van Nederland plaats. Deze nationale puzzelwedstrijd voor kinderen wordt in samenwerking met het blad 'de Denker', georganiseerd. Tenslotte is de boulevard van het park op deze zondag gevuld met diverse kramen van de bekende Snuffelmarkt. Natuurlijk zijn alle attracties van het Speelland ook geopend. De entreeprijs voor deze speciale dag bedraagt slechts f 5,50/§ 2,50 p.p.

Gedurende de Kids For Animals clubdag zijn er diverse activiteiten. Allereerst de Kids For Animals show. In het Maxitheater is deze dag drie keer een leuke kindershow te zien met daarin een hoofdrol voor Dibbes, de mascotte van Kids For Animals. Daarnaast zijn er demonstraties met honden, is er een tentoonstelling over 135 jaar Dierenbescherming te zien en kunnen kinderen zich als dier laten schminken. Ook is er een Dierenambulance te zien en zijn er demonstraties in dieren-EHBO.

Op zondag 23 september vind ook de grote finale plaats van het Kinder-puzzelkampioenschap "Het Slimste Denkertje van Nederland". In de afgelopen maanden zijn tien voorrondes door Nederland georganiseerd. In twee leeftijdscategorieŽn zijn deelnemers getest op diverse puzzelonderdelen zoals rebussen en kruiswoordraadsels. Gedurende deze spannende finale zullen de twee Slimste Denkertjes van Nederland bekend worden.

De diverse attracties en de grote speeltuin maken het Speelland tot een paradijs voor kinderen. Zij kunnen kennis maken met diverse schommels in Schommelland of hun rijbewijs halen in Verkeersland. Op het Avontureneiland vinden ze de ponyfarm. In de nieuwste attractie van Speelland, de Waverider, kunnen kinderen de beleving van waterskiŽn meemaken. De carrousel geeft echter een speciale dimensie aan een ritje.

Speelland Beekse Bergen is op zondag 23 september van 10.00 tot 17.00 uur geopend. De entree bedraagt slechts f 5,50/§ 2,50 p.p.(kinderen jonger dan 3 jaar kunnen gratis naar binnen). Kids For Animalsleden kunnen op vertoon van hun ledenpas gratis binnen. Voor meer informatie, Speelland informatielijn: 0900-2335732 (35 cent/§0,16 per minuut) of www.beeksebergen.com Noot aan de redactie: Voor meer informatie over dit persbericht kunt u contact opnemen met de heer Goof Lukken, Marketing & Communicatie Beekse Bergen, Tel: 013-5491116.
Bijlage (wanneer aanwezig): foto: Kids for Animals mascotte Dibbes