Nieuw assortiment multimedia-LCD's van ViewSonic

Persbericht: 20017
Datum: 24 september 2001

Nieuw assortiment multimedia-LCD's van ViewSonic*

Elegantie en krachtig prestatievermogen in 15" en 17"

Door zijn nieuwe VX-reeks LCD-schermen een weergaloze look te geven, zorgt de Amerikaanse fabrikant ViewSonic ervoor dat het design op geen enkel vlak nog moet onderdoen voor de technologie. De VX500- en VX700-schermen, in mat zilver en antracietgrijs, passen even goed in de woonkamer als in een professionele omgeving, waar de vormgeving even belangrijk is als de geavanceerde technologie.

VX500 - Geavanceerde technologie en opmerkelijk design De VX500 is een 15"-multimediascherm dat een ideale combinatie biedt tussen technologie en design. Zelfs de meest veeleisende gebruikers zullen zich laten bekoren door de vormgeving van dit scherm dat dankzij zijn ultracompacte vorm en profiel bovendien een maximale plaatswinst biedt.

Op technologisch vlak heeft de VX500 de essentiële kenmerken van een geavanceerd model: native resolutie van 1.024 x 768, contrastverhouding van 400:1 en helderheid van 260 nits. De SuperClear MVA*-technologie (Multi-domain Vertical Alignment) biedt de mogelijkheid om beelden van fotokwaliteit met perfecte kleurencontrasten weer te geven en staat tegelijkertijd borg voor beeldhoeken tot 160°.

De automatische Ø-Touch*-functie genereert de best mogelijke weergave in alle ondersteunde resoluties, door de signalen te controleren die de computer uitstuurt om de schermparameters onmiddellijk bij het opstarten te optimaliseren.

De VX500 maakt gebruik van de ViewSonic OptiSync*-technologie voor een nauwkeurige weergavensynchronisatie en is tevens uitgerust met een analoge input en digitale DVI-input.

In het scherm zijn ook twee luidsprekers van 2 W en een microfoon ingebouwd, om te kunnen gebruikmaken van de meest uiteenlopende multimediatoepassingen.

De VX500 wordt te koop aangeboden aan de algemeen vastgestelde prijs van 760 euro (excl. BTW).

VX700 - Vormgeving in groot formaat
Voor een grotere weergave biedt ViewSonic met de VX700 nog een alternatief in de vorm van een 17"-uitvoering.

De VX700, die hetzelfde design en dezelfde troeven heeft als de VX500, onderscheidt zich door zijn native resolutie van 1.280 x 1.024, zijn contrastverhouding van 400:1 en zijn helderheid van 220 nits. Ook hier staat de SuperClear MVA*-technologie borg voor een superieure beeldkwaliteit.

Enkele extra troeven van de VX700 zijn de Ø-Touch*-functie, de analoge input en DVI-input en de multimedia-uitrusting.

De VX700 zal verkrijgbaar zijn vanaf oktober voor de prijs van ongeveer
1.240 euro (excl. BTW).

De VX500 en VX700, allebei compatibel met PC en Mac, zijn in overeenstemming met de TCO '95-certificatie. Bij de schermen wordt de ViewSonic Wizard Software geleverd, voor een eenvoudige en gebruiksvriendelijke installatie. Voor deze schermen geldt de driejarige ViewSonic Express Exchange-garantie.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Jacqueline Schakenraad
Leads United
Communicatiebureau ViewSonic Nederland
E-mail: (jacqueline.schakenraad@leadsunited.com)

Marie Pinon
Press relations Europe
ViewSonic Southern Europe
Tel: +33 (0) 141 47 49 05
E-mail: (pinonm@viewsoniceurope.com)

NOOT AAN DE REDACTIE

ViewSonic Europe is een dochtermaatschappij van ViewSonic Corporation. Als onderdeel van haar plannen voor wereldwijde uitbreiding heeft ViewSonic op 17 maart 2000 de beeldschermdivisie van Nokia, Nokia Display Products, overgenomen.

De overname geeft ViewSonic het recht op het gebruik van de naam Nokia in de beeldschermsector in Europa en Noord-Amerika. Door deze overeenkomst brengt het bedrijf nu twee verschillende merknamen op de Europese markt en is het één van de grootste onafhankelijke internationale beeldschermleveranciers geworden. ViewSonic heeft nu één van de meest uitgebreide assortimenten CRT-, LCD- en Projector-producten ter wereld.

ViewSonic producten hebben wereldwijd meer dan 1000 onderscheidingen ontvangen van onafhankelijke publicaties en organisaties. De leidende positie van ViewSonic wordt nog eens versterkt doordat het bedrijf de eerste plaats in de V.S. bezet van bestverkopende aanbieders van flat panel-beeldschermen. Het feit dat ViewSonic door onderzoeksbureau Stanford Resources (Monitrak Q3 2000) als het best verkopende monitormerk werd aangemerkt, heeft deze leidende positie nog eens onderstreept.

ViewSonic Europe is gevestigd in ViewSonic House, Fleming Way, Crawley, West Sussex, RH10 2GA, Engeland. Tel.: +44 (0)1293 643900 - Fax: +44 (0)1293 643910.
Website: www.ViewSonicEurope.com.

Voor illustraties en technische gegevens, klik op de volgende link: www.viewsoniceurope.com/products/products.cfm?tab=1&Product=VX500

Leads United
The Engine for Business Communication