Slachtoffer mishandeling Den Bosch overleden

Bron: Politie Brabant-Noord

Politiebericht Den Bosch 24-09-2001
Politiebericht district Den Bosch

SLACHTOFFER OVERLEDEN NA MISHANDELING (s-Hertogenbosch)

De 60-jarige man zonder vaste woon-of verblijfplaats die zaterdagmiddag jl. bij een mishandeling aan het Nachtegaalslaantje in s-Hertogenbosch zwaargewond raakte, is zondagavond in het ziekenhuis overleden. Een 41-jarige Bossche en een 32-jarige Bosschenaar zijn zaterdag in verband hiermee aangehouden.

Een getuige meldde afgelopen zaterdag bij de politie dat een man het slachtoffer over de straat sleurde. Op het moment dat de politie terplaatse kwam, vertoonde het slachtoffer geen tekenen van leven meer. Agenten zijn, in afwachting van de ambulance, gestart met het reanimeren van het slachtoffer. Na enige tijd vertoonde de man weer tekenen van leven en is hij overgebracht naar het Carolusziekenhuis. Korte tijd later werden in de omgeving van de plaats van het delict een 32-jarige Bosschenaar en een 41-jarige Bossche als verdacht van mishandeling aangehouden. Zondagavond is de 60-jarige man, vermoedelijk tengevolge van de mishandeling, in het ziekenhuis overleden. Op het slachtoffer zal sectie worden verricht om de doodsoorzaak vast te stellen. Beide verdachten zijn inverzekering gesteld en worden morgen bij Justitie voorgeleid.

In het belang van het onderzoek kunnen op dit moment geen verdere mededelingen over de zaak worden gedaan.