Benoemingen Hardman en La Poutre (CWI) tot hoogleraar

Datum nieuwsfeit: 24-09-2001
Centrum voor Wiskunde en Informatica

Benoemingen Hardman en La Poutre tot hoogleraar

CWI-onderzoekster Lynda Hardman is per 1 september 2001 benoemd tot deeltijd hoogleraar Multimedia en Internettechnologie aan de Technische Universiteit Eindhoven. Lynda Hardman is hoofd van de onderzoeksgroep INS2, Multimedia and Human-Computer Interaction van het CWI.

Op 1 april 2001 werd Han La Poutre, hoofd van CWI's onderzoeksgroep SEN4, Evolutionary Systems and Applied Algorithmics deeltijd hoogleraar aan de TU/e, bij de Faculteit Technologie Management. De leerstoel van Han La Poutre heet `E-business, Elektronische Markten en Informatica'.

Het CWI heeft een belangrijke rol in het begeleiden van jonge succesvolle onderzoekers tot hoogleraren in de informatica en wiskunde. Hierdoor komt ook een grote kennisuitwisseling met universiteiten tot stand. Daarnaast worden onderzoekers gestimuleerd om met hun onderzoeksresultaten een bedrijf op te zetten, waardoor kennis wordt overgedragen naar het bedrijfsleven, de investeerders en de maatschappij als geheel.

Voor meer informatie: bezoek onze jaarlijkse bedrijvendag, CWI in Bedrijf, op vrijdag 5 oktober 2001.