Politieberichten Friesland: bejaarde te water in Wommels

Datum nieuwsfeit: 24-09-2001
Bron: Politie Friesland

Politiebericht Friesland: Friesland 24-09-2001
Politieberichten van 23/9 (13.00 uur) t/m 24/9 (07.00 uur)

Wommels: bejaarde te water
Zondag omstreeks 12.15 uur nam een 81-jarige inwoner van Wommels met zijn invalidenwagentje de bocht op de Suderhaven te ruim. Het gevolg hiervan was dat hij in de aldaar gelegen sloot terechtkwam. De man werd door omstanders uit het water gehaald. De man werd door het ambulancepersoneel onderzocht en werd daarna thuisgebracht.

Buren: ongeval met fiets
Zondag omstreeks 12.55 uur kwam een 73-jarige inwoonster van Aadorp, tijdens een familie-uitje, op de Buurderduinen onder Buren door nog onbekende oorzaak met haar fiets ten val. De vrouw liep hierbij een gebroken linkerenkel op en werd met de SAR-helicopter overgebracht naar het MCL-Zuid.

Sneek: onder invloed
Zondag omstreeks 14.40 uur werd op de Stationsstraat een bestuurder van een personenauto gecontroleerd. De bestuurder, een 32-jarige inwoner van Sneek, bleek niet in het bezit te zijn van een geldig rijbewijs. Tevens bleek dat de man had gedronken. Hij werd overgebracht naar het bureau. Aan het bureau blies hij 520 ug/l. Hij kreeg een rijverbod voor 5 uren.

Warten: aanrijding met gewonde
Zondag omstreeks 17.10 uur wilde een 40-jarige inwoner van Katlijk op het Leechlan met zijn motor een voor hem rijdende personenauto inhalen. Tijdens deze inhaalmanoeuvre kwam de bestuurster van de personenauto, een 69-jarige inwoonster van Idaerd, naar links en raakte de motorrijder, die daarop met zijn motor over de kop sloeg. De motorrijder werd met onbekend letsel overgebracht naar het MCL-Zuid.

Leeuwarden: aanrijding met gewonde
Zondag omstreeks 20.00 uur vond op de kruising Poptawei - Jan Jelles Hofsleane een aanrijding plaats tussen twee personenauto`s. Een 18-jarige inwoner van Zwartsluis reed met zijn auto over de J.J. Hofsleane en verleende op de kruising van deze weg geen voorrang aan een personenauto, die bestuurd werd door een 22-jarige inwoner van Marssum, die over de Poptewei deze kruising naderde. De bestuurder uit Zwartsluis werd overgebracht naar het MCL-Zuid, alwaar bleek dat de verwondingen mee vielen.

Leeuwarden: vals bankbiljet
Zondag omstreeks 20.25 uur werd door de inzittenden van een personenauto benzine getankt bij een pomp aan de Aldlansdyk. Men betaalde met een bankbiljet van f 100.-, waarna men vertrok. Naderhand bleek dat men met een vals bankbiljet had betaald. De pompbediende, een 24-jarige inwoonster van Leeuwarden, heeft aangifte gedaan. Van de verdachten is een beperkt signalement bekend.

Sint Nicolaasga: onder invloed
Maandag omstreeks 00.05 uur werd op de Heemstrastraat een bestuurder van een personenauto gecontroleerd. De bestuurder, een 29-jarige inwoner van Sint Nicolaasga bleek gedronken te hebben. Aan het bureau blies de man 315 ug/l Hij kreeg een rijverbod voor 2 uren.

Makkinga: onder invloed
Maandag omstreeks 00.35 uur werd op de Lyclamaweg een bestuurder van een personenauto gecontroleerd. De bestuurder, een 41-jarige inwoner van Oosterwolde, bleek gedronken te hebben. Aan het bureau blies de man 405 ug/l. Hij kreeg een rijverbod voor 3 uren.

Gorredijk: inbreker aangehouden
Maandag omstreeks 00.15 uur werd op de Sjoelstrjitte een 19-jarige inwoner van Jubbega aangehouden. De verdachte had kort daarvoor ingebroken in een snackbar aan het Hofland. Met een emmer had hij een ruit van de snackbar vernield. Dit werd gezien door een getuige, die de politie waarschuwde. Uit de horecagelegenheid had hij een aantal blikjes bier en frisdranken weggenomen. Deze had hij bij zijn aanhouding nog in zijn bezit. De goederen zijn in beslag genomen. De verdachte werd overgebracht naar het bureau en is ingesloten. De eigenaar van de snackbar, een 38-jarige inwoner van Gorredijk, heeft aangifte gedaan.

Leeuwarden: onder invloed
Maandag omstreeks 01.30 uur werd op het Ruiterskwartier een bestuurder van een personenauto aangetroffen, die langzaam en slingerend reed. De bestuurder werd op de Westerplantage aan de kant gezet. Het bleek dat de man, een 33-jarige inwoner van Leeuwarden, niet in het bezit was van een geldig rijbewijs. Bovendien bleek dat hij gedronken had. Aan het bureau blies de verdachte 460 ug/l. Hij kreeg een rijverbod voor 4 uren.

Damwoude: onder invloed
Maandag omstreeks 01.50 uur werd op de Voorweg een bestuurder van een bromfiets gecontroleerd. De bestuurder was kort daarvoor bij de rotonde in de Voorweg met zijn bromfiets onderuit gegaan. Hierbij liep hij geen noemenswaardig letsel op. De bestuurder, een 18-jarige inwoner van Oentsjerk, bleek gedronken te hebben. Aan het bureau blies de jongeman 655 ug/l. Hij kreeg een rijverbod voor 7 uren.

Harlingen: onder invloed
Maandag omstreeks 02.40 uur werd op de Westerzeedijk een bestuurder van een personenauto gecontroleerd. De bestuurder, een 53-jarige inwoner van Zurich, bleek gedronken te hebben. Aan het bureau blies de man 860 ug/l. Hij kreeg een rijverbod voor 10 uren en zijn rijbewijs werd ingevorderd.

Surhuisterveen: onder invloed
Maandag omstreeks 01.45 uur werd op de Jan Binneslaan een bestuurder van een personenauto gecontroleerd. De bestuurder, een 29-jarige inwoner van Kootstertille, bleek gedronken te hebben. Aan het bureau blies de man 560 ug/l. Hij kreeg een rijverbod voor 6 uren.

Bureau Communicatie: 058 - 880 8272