Lycos Europe en VeriSign sluiten overeenkomst

Bron: Ingezonden persbericht
Ingezonden persbericht

LYCOS EUROPE EN VERISIGN SLUITEN OVEREENKOMST IN DOMEINNAMENREGISTRATIE

Haarlem, 24 september 2001 - Lycos Europe, het leidende internetportal in Europa met 25 miljoen internetgebruikers en 2.4 miljard hits per maand, kondigt vandaag aan een overeenkomst te hebben gesloten met VeriSign Europe. Hierdoor is het mogelijk om binnenkort 'Lycos domeinnamenregistratie' te lanceren. Met de nieuwe dienst kunnen internetgebruikers, met name kleine bedrijven en particulieren, online domeinnamen registreren. Lycos biedt gebruikers alle tools die nodig zijn om een eigen online identiteit te creëren en te behouden. Daarnaast kunnen alle Lycos gebruikers nieuw gelanceerde domeinnamen, zoals .biz, registreren, maar ook gebruik maken van de bestaande domeinen zoals; .com, .net en .org. 'Lycos domeinnamenregistratie' is beschikbaar in Nederland vanaf half november.

Joost Boermans, woordvoerder van Lycos Netherlands, legt uit: "De domeinnamenmarkt is één van de snelst groeiende segmenten van betaalde diensten op internet. De samenwerking tussen VerisiSign en Lycos is een belangrijke eerste stap in dit segment en maakt het voor Lycos gebruikers voor het eerst mogelijk om eigen domeinnamen te registreren. VeriSign is in Europa sterk vertegenwoordigd en mede daarom de juiste partner om Lycos Europe's pluspunten optimaal te gebruiken en om de diensten snel in Europa op de markt te brengen."

De markt voor domeinnamen is enorm en zal in de toekomst nog sneller groeien door onder meer toevoeging van top level domeinen, zoals; .biz, .info, .name en andere. Volgens VeriSign Europe zijn er aan het eind van 2001 43 miljoen domeinnamen geregistreerd. Voorzichtige schattingen geven aan dat in 2002 alleen al zo'n 18 miljoen domeinnamen geregistreerd zullen worden. De Europese markt is nu goed voor ruim dertig procent van de registraties.

Kieron James, Business Development Director bij VeriSign zegt: "De nieuwe relatie met Lycos Europe, die voor essentiële inkomstenstromen en een fantastische klantenservice zorgt, is één van de belangrijkste online partnerships binnen onze Europese strategie. Deze nog niet eerder vertoonde overeenkomst biedt belangrijke voordelen voor de Lycos gebruiker door hele Europa. Zij krijgen nu toegang tot het beste op het gebied van domeinnaamtechnologie en webextensies.

Met 'Lycos domeinnamenregistratie' krijgen internetgebruikers toegang tot bouwstenen waarmee binnen een paar klikken hun eigen online identiteit gebouwd kan worden. Of het nu voor persoonlijk of commercieel gebruik is, de aanschaf van een domeinnaam via Lycos Europe geeft recht op gebruik van de naam voor één jaar. Natuurlijk zijn contracten voor twee, drie of vijf jaar ook mogelijk.

Naast domeinnamen biedt Lycos tevens de volgende services aan;
* Web pointing, hiermee kunnen gebruikers hun domeinnaamadres koppelen naar een internetwebsite;

* Gebruik van meervoudige e-mailaccounts;

* Een eenvoudig te bedienen online controle paneel waarmee gebruikers hun domeinnaamaccount kunnen beheren;

* Klantenservice via e-mail.

Door gebruik te maken van deze services zijn gebruikers in staat om een persoonlijk e-mailadres aan te maken, dat vanaf iedere plaats, met internettoegang, bereikt kan worden.

'Lycos domeinnamenregistratie' zal beschikbaar zijn in zeven landen in Europa. Gestart wordt met Groot Brittanië. In Nederland zal 'Lycos domeinnamenregistratie' beschikbaar zijn vanaf half november 2001.

Lycos Europe
Lycos Europe is Europa's leidende internetportal. Het is een krachtig netwerk van eersteklas internet merken dat access, content en community combineert.

Miljoenen webgebruikers navigeren, communiceren of publiceren hun eigen content dagelijks via Lycos Europe. Op dit moment kiest één op de drie gebruikers in Europa voor een Lycos merk. Dat maakt van Lycos Europe een belangrijke bestemming voor online adverteerders en e-commerce bedrijven.

Lycos Europe is pan-Europees aanwezig met lokale websites in 14 landen - België, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Italië, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Rusland, Spanje, Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland.

Over Lycos Nederland
Lycos Netherlands BV - onderdeel van Lycos Europe NV - is sinds september 1997 in Nederland actief en één van de meest bezochte Nederlandse online bestemmingen. Lycos Network Nederland bestaat uit; Lycos.nl -de persoonlijke Internetgids-, Tripodnet.nl -Europa's grootste online community-, Comundo.nl
-aanbieder van gratis internettoegang en Hotbot.nl -de precisie zoekmachine van Lycos.

Noot voor redacties