Paardenevenement in Nijeberkoop

Bron: Vereniging Samengestelde Wedstrijd Mensport Nederland
Horses of the Dutch

---

Marathon EGYPTE het paarden-evenement in Nijeberkoop Nijeberkoop - Zondag 23 september is door Stichting SGW Friesland weer een marathon voor enkel-, dubbel- en vierspan paarden en pony's georganiseerd. Het was die dag prachtig weer, zeker na al die regen die de dag ervoor gevallen was tijdens het verkennen van het 12 km lange parcours. Hierin stonden 8 hele mooie hindernissen, waaronder de spectaculaire waterpartij, waar alle combinaties doorheen moesten. Bij de enkelspan pony's kreeg Henk Mulder uit Tolbert de 1e prijs en Gert Jan Dekker de 2e. Bij de enkelspan paarden eindigde Jan Rieks uit St. Jacobiparochie op de 1e plaats, Eddie de Vries uit Nijeholtpade op de 2e en Gerlof Rienks uit St. Jacobiparochie op de 3e plaats. Daarna kwamen de dubbelspan pony's met Sietske Flobbe uit Appelscha die 1e werd en A. Sytsema uit Wolvega werd 2e. Bij de dubbelspan paarden was dit op de 1e plek G. Wijma uit Opeinde, Henk Brouwer uit Ter Idzard op 2, Jan Walburg uit Tzum op 3, Venema/Visser uit Ee op 4 en P. de Wolff uit Tjerkgaast op de 5e plek. Ook waren er nog 2 vierspannen; Klaas ter Wee uit Wolvega kwam met vier paarden en G. Ruiter uit Rutten met vier pony's. Zij kregen ieder een 1e prijs.

---