Sterling Commerce benoemt Chief Delivery Officer

Bron: Ingezonden persbericht
Ingezonden persbericht

Sterling Commerce benoemt Samuel R. Starr tot Chief Delivery Officer

Nieuwe functie gericht op optimale klanttevredenheid en continue ontwikkeling e-business

Amsterdam, 24 september 2001 - Sterling Commerce, een dochteronderneming van SBC Communications (NYSE: SBC), heeft Samuel R. Starr benoemd tot Chief Delivery Officer. In deze geheel nieuwe functie concentreert Starr zich uitsluitend op de ontwikkeling en het leveren van de e-business-interactie en community-producten en -diensten van Sterling Commerce. In zijn functie houdt Starr het toezicht op Customer Support-, IT- en ontwikkelingsafdelingen, en op het Bureau voor Projectmanagement. Daarmee is hij verantwoordelijk voor de invulling van klantbehoeften en het realiseren van gegarandeerde klanttevredenheid.

"Met deze benoeming onderstrepen we ons streven naar een bedrijfsstructuur waarmee we continu tegemoet kunnen komen aan de e-business-behoeften van onze klanten", zegt Mark Keiffer, President en CEO van Sterling Commerce. "In zijn nieuwe rol neemt Samuel Starr een cruciale positie in om het bedrijf op het juiste spoor te houden, door te zorgen dat we de juiste producten en diensten leveren. Verder is het de bedoeling dat hij toekomstige groeimogelijkheden herkent en creëert."

Samuel R. Starr was als Executive Vice-President of Development al verantwoordelijk voor de Research & Development bij Sterling Commerce. Hij heeft al meer dan 20 jaar ervaring in de technologiesector en was eerder Principal Architect bij Bank One Corporation. In deze functie bracht hij technologie op strategisch niveau in kaart en gaf hij technische adviezen over thuisbankieren via internet. Daarvóór werkte hij als Chief Technology bij de Claremont Technology Group, Inc.

Starr studeerde aan de Ohio State University.

Sterling Commerce
Sterling Commerce, een volledige dochteronderneming van SBC Communications (NYSE: SBC), is toonaangevend in business-to-business-integratie. Het bedrijf biedt een brede reeks van integratiesoftware en services voor Global 5000-bedrijven, hun klanten, leveranciers en partners. Op basis van meer dan 25 jaar ervaring in tal van industrieën biedt Sterling Commerce ruime expertise en verschillende integratieoplossingen en services voor het faciliteren, beheren en ondersteunen van elektronische informatie-uitwisseling binnen en buiten een organisatie. Wereldwijd vertrouwen meer dan 50.000 bedrijven op Sterling Commerce bij de integratie van complexe technologische- en bedrijfsprocessen die kostenreductie, hogere marges, snellere productiecycli en betere klanttevredenheid tot doel hebben. Meer informatie is beschikbaar op www.sterlingcommerce.nl.

Voor meer informatie en/of beeldmateriaal:

Sterling Commerce
Brian Njo