EDS benoemt Vice President Sales & Business Development

Datum nieuwsfeit: 24-09-2001
Bron: Ingezonden persbericht
Ingezonden persbericht

EDS benoemt Coks Stoffer tot Vice President Sales & Business Development Noord Europa

Capelle a/d IJssel, 24 september 2001 - ICT-dienstverlener EDS heeft de Nederlander Coks Stoffer benoemd tot Vice President Sales & Business Development voor Scandinavië en Nederland. Deze uitbreiding van de Europese sales-organisatie vloeit voort uit de doelstelling van EDS om haar leidende positie in Noord-Europa te verstevigen in lijn met de toenemende vraag in de markt naar haar diensten.

Coks Stoffer heeft een uitgebreide managementervaring in diverse ICT-bedrijven. Zijn laatste functie was Chief Operating Officer bij Yournews B.V. Daarvoor was hij General Manager bij Lotus Development Nederland en lid van het Lotus Northern Region Management Team. Ook heeft Stoffer verschillende functies bekleed binnen Tandem / Compaq, waaronder die van Director Sales and Sales Support Europe. Daarvoor heeft hij gewerkt voor NCR en ABN Amro Nederland.

De Noord-Europese regio van EDS bestaat uit Scandinavië en Nederland. Alle lokale sales-directeuren en managers rapporteren aan Stoffer, die op zijn beurt rapporteert aan Kaj Green, Vice President EDS Information Solutions EMEA (Europe, Middle East, Africa).

Over EDS
EDS is wereldwijd al bijna 40 jaar een toonaangevend ICT-dienstverlener. Het bedrijf is actief op het gebied van management consultancy, electronic commerce, business process management, systeembeheer en -ontwikkeling. EDS stelt zich ten doel informatietechnologie voor haar klanten in te zetten ter verbetering van hun bedrijfsprocessen en concurrentiepostitie in de digitale economie. In 2000 realiseerde EDS een omzet van $19,2 miljard.
EDS en haar partner A.T. Kearney (management consultancy) zijn actief in 55 landen en partner voor 's werelds meest vooraanstaande bedrijven en overheden. In Nederland is EDS onder meer gevestigd in Capelle a/d IJssel, Leidschendam, Spijkenisse, Maarssen, Utrecht en Leeuwarden. Tot haar Nederlandse klanten behoren bedrijven zoals AEGON, de NS, DSM, Rijkswaterstaat en NUON. Voor meer informatie over EDS: www.eds.com of www.eds.nl .

Met vriendelijke groeten / best regards

Alex van den Hoff
PR-Manager