Stratus introduceert fouttolerante server Windows 2000

Ingezonden persbericht

STRATUS INTRODUCEERT LAAGGEPRIJSDE
FOUTTOLERANTE SERVER VOOR WINDOWS 2000

Nieuw Stratus ftServer 3200 systeem verlaagt prijs en vergroot toepassingsmogelijkheden voor continue Windows 2000 systeembeschikbaarheid

Maarssen, 25 september 2001 - Stratus, Inc., leverancier van de meest betrouwbare servertechnologieën ter wereld, heeft vandaag bekendgemaakt dat het opnieuw de prijs/prestatiebarrière voor fouttolerant computergebruik heeft doorbroken. Verantwoordelijk hiervoor is haar nieuwste product, het Stratus® ftServer(tm) 3200 systeem, dat met onmiddellijke ingang verkrijgbaar is. Met startprijzen die onder de US $20.000 blijven en een product dat zo uit de doos kan worden gebruikt, maakt deze nieuwe industrie-standaard server continue systeembeschikbaarheid een betaalbare optie voor vrijwel iedere toepassing waarvoor een hoge mate van uptime is vereist.

Deze nieuwe server is gebouwd op basis van de 800 MHz Intel® Pentium(tm) III processor en ondersteunt het Microsoft® Windows® 2000 Advanced Server besturingssysteem. Hij kan worden besteld in één- of tweeweg symmetrische multiprocessing (SMP) configuraties. Het compacte 8-U ftServer 3200 model is geconfigureerd met dual-modulaire redundantie van alle belangrijke componenten en subsystemen, en is verkrijgbaar in zowel een staande als een rack uitvoering. (Zie ook de ftServer systeemspecificaties en het vergelijkende overzicht)

CML Versatel, Inc., een van de toonaangevende ontwikkelaars van open programmeerbare switching platforms, heeft de Stratus ftServer 3200 getest als intelligente controller-ondersteuning van haar TotalAgilityTM platform, een carrier-grade, high-density programmeerbaar switching platform op basis van open hardware en software standaards. "De eenvoud van deze nieuwe fouttolerante server maakt het tot een oplossing die men zeker in overweging zou moeten nemen voor iedere Windows 2000 toepassing waar uptime van belang is, zeker bij deze prijzen," aldus Lévis Malenfant, CEO van CML Versatel.

Net als het ftServer 5200 systeem dat drie maanden geleden op de markt is gebracht, biedt het ftServer 3200 model een unieke combinatie van hardware fouttolerantie, geavanceerde software beschikbaarheid en geïntegreerde service technologie, waardoor een systeem ontstaat dat gezien mag worden als de meest betrouwbare server voor continue systeembeschikbaarheid. In tegenstelling tot de hoge beschikbaarheid systemen van de concurrentie, waarbij software scripting en failover-tijd nodig is voor herstel bij systeemonderbrekingen, zijn de Stratus servers speciaal ontworpen om helemaal geen storingen te vertonen. De speciale ftServer systemen draaien probleemloos Windows 2000 applicaties en kunnen snel in de IT-infrastructuur worden geïntegreerd. Verder zijn er nauwelijks of geen medewerkers nodig om te zorgen voor voortdurende uptime, systeembeheer en onderhoud.

Stratus is een aantal weken geleden begonnen met de uitlevering van één-weg SMP ftServer 3200 systemen aan klanten, na een succesvol bètaprogramma. Deze compacte servers zijn onder andere besteld door klanten die zich bezig houden met retail banking, financiële dienstverlening, computer-aided-dispatch, en fabrikanten van procescontrolesystemen en netwerkapparatuur, plus distributeurs verspreid over de hele wereld.

"Windows 2000 applicaties die draaien op de nieuwe fouttolerante server van Stratus maken continue systeembeschikbaarheid betaalbaar en toegankelijk voor zowel grote als kleine ondernemingen," aldus Bob Ellsworth, Senior Product Manager in de Windows .NET Server Division van Microsoft Corporation. "Nu dergelijke geavanceerde mogelijkheden tegen dit soort prijzen beschikbaar zijn, hoeft geen enkele wens op het gebied van applicatie-uptime meer onvervuld te blijven."

Het ftServer 3200 systeem is gezamenlijk ontwikkeld door Stratus en NEC Corporation, dat de Japanse versie aan de man brengt. De Stratus-versie maakt gebruik van hetzelfde hardware platform, maar biedt extra software-beschikbaarheid en geavanceerde service technologie. Door de extra voorzieningen heeft de Stratus-uitvoering nog een aantal andere voordelen, waaronder probleemopsporing en -oplossing op afstand via het elektronische Stratus service-netwerk, evenals online collaborative, real-time customer service voor Stratus, Microsoft en gecertificeerde applicatie-providers. (Foto's van het product kunnen worden gedownload op www.stratus.com/press.)

De Stratus ftServer 3200 en 5200 modellen worden verkocht via de verkoopteams van Stratus, via OEM's en via het groeiende netwerk van partners.

"Het Stratus ftServer 3200 systeem is het eerste product van Stratus waarin de onderneming zich feitelijk manifesteert als zowel een productgericht- als ook een technologiebedrijf," aldus Steve Kiely, Company President en CEO. "Door het intellectuele eigendom van Stratus in licentie te geven, kunnen we onze eigen investeringen op het gebied van R&D op een hoger niveau brengen, ons voordeel doen met de talenten en middelen van partnerbedrijven, onze technologie toepassen in tal van nieuwe markten en applicaties, en snel profiteren van de kansen die het verkopen van baanbrekende producten die door anderen zijn ontwikkeld bieden."

Over Stratus Technologies
Stratus Technologies biedt haar klanten een bewezen reeks continu beschikbare computerplatforms, applicatie-oplossingen, professionele services en technologieën voor missie-kritische zakelijke activiteiten. Veel van de klanten van Stratus zijn zeer gerenommeerde marktleiders zoals vooraanstaande Amerikaanse beveiligingsfirma's, grote creditcardmaatschappijen, de grootste effectenbeurs in Azië, de grootste optiebeurs ter wereld en 15 van de 20 grootste banken ter wereld. Stratus Technologies International, middels de 24-7 Technology Division houdt zich bezig met het in licentie aanbieden van haar geavanceerde technologie voor fouttolerantie aan andere technologiebedrijven. Stratus heeft kantoren en een uitgebreid netwerk van customer service centers verspreidt over de hele wereld en heeft 1.130 medewerkers in dienst. Voor meer informatie over Stratus en de introductie van de ftServer in Nederland kunt u een bezoek brengen aan www.nl.stratus.com .

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Dennis Doodeman
Text 100 B.V.
Tel: +31 (0) 20 530 43 45
E-mail: (dennisd@text100.nl)

Stratus® is een gedeponeerd handelsmerk van Stratus Technologies International, S.à r.l. ftServer(tm) en het Stratus Technologies logo zijn handelsmerken van Stratus Technologies International, S.à r.l. Alle overige gedeponeerde handelsmerken of handelsmerken zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaars.