Aankondiging beschikbaarheid Silverstream Extend Workbench

Ingezonden persbericht

SILVERSTREAM SOFTWARE KONDIGT BESCHIKBAARHEID AAN VAN DE SILVERSTREAM

EXTEND(tm) WORKBENCH 1.0

Tools voor vereenvoudigd en versneld ontwerpen en toepassen van J2EE-gebaseerde en Web Services-georiënteerde toepassingen

Hoofddorp - 25 september 2001 - SilverStream Software, Inc. (Nasdaq: SSSW) heeft vandaag de beschikbaarheid aangekondigd van de SilverStream eXtend Workbench 1.0 (eXtend Workbench), een hoofdcomponent van de geïntegreerde serviceomgeving van SilverStream eXtend. De tijdelijk gratis te verkrijgen eXtend Workbench - via
- biedt ontwikkelaars van J2EE en Web Services een geavanceerde, visuele ontwikkelomgeving voor het snel ontwerpen en toepassen van J2EE-gebaseerde en Web Services-georiënteerde applicaties.

eXtend Workbench levert gemakkelijk te gebruiken visuele tools en wizards die de Java-ontwikkelaar in staat stelt snel overdraagbare, servicegeoriënteerde applicaties te ontwerpen die gebaseerd zijn op de huidige industrienormen. eXtend Workbench stelt ontwikkelaars ook in staat applicaties te ontwerpen en met een enkele klik in te zetten op de voornaamste J2EE-applicatieservers, inclusief de SilverStream eXtend Application Server, IBM's WebSphere, BEA's WebLogic, Oracle9iAS en Jakarta Tomcat.

Succesvol bètaprogramma
eXtend Workbench 1.0 wordt vandaag uitgebracht als vervolg op een succesvol bètaprogramma met meer dan 1500 deelnemers van honderden organisaties over heel de wereld. Als een hoofdcomponent van de geïntegreerde serviceomgeving van de SilverStream eXtend, levert de eXtend Workbench alle benodigde tools en middelen om het opzetten, assembleren, gebruiken en toepassen van servicegeoriënteerde applicaties te versimpelen en te versnellen.
"De combinatie van Web Services en J2EE komt naar voren als de architectuur die de voorkeur krijgt van ontwikkelaars die servicegeoriënteerde applicaties bouwen," aldus vice-president research and development Frank Auger van SilverStream Software. "eXtend Workbench zorgt ervoor dat de kracht van Web Services en J2EE in een productieve en makkelijk te leren omgeving kan worden ingezet. Wij hebben onze bewezen kennis en ervaring toegepast om ontwikkelaars die software te bieden waarmee zij J2EE en servicegeoriënteerde applicaties gemakkelijker kunnen ontwerpen en toepassen. Het resultaat is eXtend Workbench; J2EE en Web Services makkelijk gemaakt. De SilverStream eXtend Workbench levert een uitgebreide set technologieën voor het ontwerpen en toepassen van J2EE-gebaseerde Web Services-applicaties:

End-to-End Web Services Ondersteuning

* Een Web Services Wizard voor het probleemloos creëren van Web Services vanaf elk EJB- of Javacomponent

* Een Web Service Client wizard waarmee een applicatie elke Web Service kan gebruiken op basis van de WSDL-beschrijving
* Een WSDL Editor voor het vergemakkelijken van het vanaf de grond opzetten van Web Services

* Een UDDI Browser voor het plaatsen en ontdekken van Web Services
* Een high-performance Web Services runtime die > platform-onafhankelijk is en compatibel met andere SOAP-implementaties (geleverd door jBroker® Web, zie de aankondiging van 24 september 2001)

J2EE Development Model

* Automatiseert en vereenvoudigt het aanmaken en het onderhouden van J2EE-archives, het aanmaken en onderhouden van XML deployment descriptors en verzorgt het implementatieproces zelf.
* Wizards versnellen een groot aantal routinetaken zoals het maken van EJB-klassen en deployment descriptors, het gebruiken van JSP tag libraries, etc.

* Een uniforme kijk op alle componenten en projecten
* Gebruikt de belangrijkste J2EE-applicatieservers waaronder de SilverStream eXtend Application Server, IBM's WebSphere, BEA's WebLogic, Oracle9iAS en Jakarta Tomcat

J2EE Component Wizards

* Een EJB Wizard voor het creëren en packagen van zowel Entity BMP en CMP als Session EJB's; het ontwerpen vanaf het begin of op basis van een bestaande klasse of interface

* Een JSP Wizard creëert de boilerplate-code voor een JSP
* Een Servlet Wizard genereert het geraamte van een Servlet gebaseerd op een template en genereert een boilerplate-code voor de afhandeling van diverse typen content en request.
* Een Java Class Wizard voor het creëren van de Java class structuur.

Source Editors

* Een pakket bewerkingsprogramma's, waaronder Text Editor, JSP Editor, Java Editor en XML Editor.

Tools voor ontwerpen en archiveren

* Een set commando's voor het compileren van afzonderlijke bestanden, het bouwen van complete projecten, het genereren van archives op basis van projecten en voor het valideren van archives (gebaseerd op ant).

Deployment faciliteiten

* Een test deployment naar de belangrijkste
J2EE-applicatieservers met gebruik van de Deployment Descriptor Editor, Deployment Plan Editor en het commando Deploy Archive.

Gedistribueerde Debugging

* Een standalone debugger die runtime-fouten in code opzoekt (voor objecten van de cliënten of van de server, op een lokale machine of op afstand).

Open en uitbreidbare IDE

* Ontworpen voor gemakkelijke upgrades en voor integratie met andere tools

Prijsstelling en beschikbaarheid
Ter waarde van $ 300 is de SilverStream eXtend Workbench voor een beperkte tijd gratis beschikbaar voor ontwikkelaars van J2EE en Web Services. SilverStream biedt tevens de eXtend Workbench developer edition van de SilverStream eXtend Application Server aan voor $495. Een editie voor vijfentwintig gelijktijdige gebruikers (workgroup deployment) van de eXtend Application Server met de eXtend Workbench is verkrijgbaar voor $ 995. eXtend Workbench en alle SilverStream-producten voor ontwikkelaars zijn te downloaden via .

Noot voor redacties