Universal Telecom: Heel NL bellen tegen lokale beltarieven

Bron: Ingezonden persbericht
Ingezonden persbericht

Primeur: Bellen in heel Nederland tegen lokale beltarieven

Universal Telecom, een van de grootste telecomaanbieders in Zweden en al ruim 1 jaar actief op de Nederlandse carrier-select markt onder de select-code 1670, zorgt in navolging van de manier van werken in Noorwegen en Zweden, voor een primeur op de Nederlandse telecommarkt door sinds 15 september alle gesprekken binnen Nederland af te rekenen tegen het lokale telefoontarief dat KPN hanteert voor haar BelBasis klanten.

Daarmee zorgt Universal voor veel duidelijkheid en transparantie bij de consument en het bedrijfsleven, aangezien het lokale en interlokale tarief afgeschaft wordt en vervangen wordt door één zeer laag tarief dat geldt voor alle nationale telefoongesprekken. Een telefoongesprek van bijvoorbeeld Limburg naar Groningen kost daardoor net zoveel als een gesprek gevoerd binnen bijvoorbeeld Amsterdam.

Doordat Universal ieder telefoongesprek naar een vastnet nummer in Nederland berekent tegen het lokale KPN-tarief, kan het voordeel op de prijs per minuut en het starttarief bij interlokale gesprekken via 1670 vele tientallen procenten zijn t.o.v. KPN BelBasis. Een gedetailleerde vergelijking van de beltarieven bij alle telecomaanbieders van Nederland (incl. KPN), is te vinden op de onafhankelijke prijsvergelijkingssite www.bellen.com.

Directeur Mark Hauschildt: "Door deze vereenvoudiging voor de consument willen we ons nog nadrukkelijker manifesteren op de Nederlandse telecommarkt. Gezien de Europese eenwording vinden we het een goede aanleiding om alvast te starten met de afschaffing van de lokale en interlokale gebieden binnen een land. Doordat KPN onlangs de lokale tarieven gewijzigd heeft, lijkt ons dit een uitstekend introductie-moment in Nederland."

Over Universal Telecom

Universal Telecom is al enkele jaren operationeel in het bieden van goedkopere beldiensten in Zweden, Noorwegen en Nederland. In alle landen waar Universal haar goedkoper bellen diensten aanbiedt, maakt zij gebruik van het hoogwaardige internationale WorldCom netwerk.

Iedereen in Nederland kan zich gratis per telefoon en via het internet aanmelden bij Universal, waarna de opgegeven telefoonnummers vrijgeschakeld worden voor gebruik van het voorkeuzenummer 1670. Men kan handmatig bellen via Universal door voor ieder telefoongesprek 1670 te toetsen, of door 1670 als voorkeursaanbieder te programmeren in de centrale van KPN (Carrier PreSelectie), zodat elk gesprek automatisch via Universal verloopt zonder dat de klant hiervoor iets hoeft te doen. Voor het abonnement en de aansluiting zelf blijft men bij KPN, alleen voor de gesprekskosten ontvangt men maandelijks een gratis gespecificeerde rekening van Universal.

Voor meer informatie kunt u zich wenden tot:

Iwan Cornelissen
Universal Telecom

Telefoon: +31 (0) 800 0232522 (gratis)
Fax: +31 (0) 800 0231451 (gratis)
E-mail: (info.nl@uvtc.com)
Website: www.uvtc.com