Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Consumentenvertrouwen fors gedaald na aanslagen VS

Datum nieuwsfeit: 26-09-2001
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
CBS

Consumentenvertrouwen fors gedaald na aanslagen VS

Het consumentenvertrouwen in Nederland is na de terreuraanslagen in de Verenigde Staten fors gedaald. De vertrouwensindex is na de aanslagen met negen punten gedaald ten opzichte van het reguliere cijfer over september, dat het vertrouwen weergeeft vóór de gebeurtenissen. Dat cijfer duidde nog op een stabiel consumentenvertrouwen in vergelijking met augustus. Dit blijkt uit het Consumenten Conjunctuur Onderzoek van het CBS, dat in verband met de gebeurtenissen extra is uitgebreid. Anderhalve week na de aanslagen is de consument duidelijk pessimistischer over de algemene economische ontwikkelingen. Ook de koopbereidheid van huishoudens is aangetast, ...

Dit waren de eerste 100 woorden van de door u opgevraagde pagina uit het Nieuwsbank persberichtenarchief. Na betaling kunt u het hele persbericht lezen.
Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen




reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie