Marnix van Rij treedt af als voorzitter van het CDA

Datum nieuwsfeit: 27-09-2001
Bron: CDA

Marnix van Rij treedt af als voorzitter van het CDA

Marnix van Rij treedt per heden af als voorzitter van het CDA. Van Rij heeft zijn besluit vandaag medegedeeld aan de leden van het Partijbestuur en de besturen van de CDA-fracties in Tweede en Eerste Kamer alsmede die van de Eurodelegatie.

Het Dagelijks Bestuur van het CDA onderschrijft zijn besluit maar betreurt het vertrek van zijn voorzitter. Van Rij is tot deze stap gekomen als gevolg van een fundamenteel meningsverschil met de CDA-fractievoorzitter in de Tweede Kamer, Jaap de Hoop Scheffer, over de organisatie van de volgende verkiezingen.

Het Dagelijks Bestuur heeft voor zaterdag 29 september een vergadering van het Partijbestuur uitgeschreven om zich te beraden op de ontstane situatie. Eerste vice voorzitter Conny Kerkhof-Mos heeft de vergadering bijeengeroepen.

Voor nadere informatie:

Marcel Meijer, 06-53225950/070-3424842