Zeven onderscheidingen voor musical Elisabeth in Duitsland

VAN DEN ENDE THEATERPRODUCTIES
www.musicals.nl

Zeven onderscheidingen voor musical Elisabeth in Duitsland

De Duitse versie van de eerder in Nederland met veel succes gespeelde musical Elisabeth ontvangt aanstaande vrijdag zeven van de acht onderscheidingen van het toonaangevende blad Musicals. De winnaars van deze jaarlijkse onderscheidingen voor het Duitstalige gebied, inclusief Oostenrijk, werden gekozen door de lezers van het blad.

De onderscheidingen zijn voor StageHolding van groot belang omdat de internationale entertainment onderneming van Joop van den Ende met Elisabeth zijn eerste productie op de Duitse theatermarkt presenteert. Regisseur Eddy Habbema in een eerste reactie: 'Het is zonder meer een heerlijk gevoel dat onze eerste productie zo fantastisch is ontvangen door het publiek. Ik zie het als een belofte voor de toekomst.'

De zeven onderscheidingen zijn in de categorieën beste productie, beste regie (Eddy Habbema), beste hoofdrolspeelster (Pia Douwes), beste hoofdrolspeler (Uwe Kröger), beste cd, beste decor, beste choreografie. Alleen in de categorie langstlopende productie viel de prijs Elisabeth niet ten deel. Elisabeth ging namelijk op 22 maart dit jaar in première in het Colosseum Theater in Essen.

De Nederlandse musicalster Pia Douwes speelt in Duitsland voor de derde achtereenvolgende keer de titelrol. Zij creëerde de Elisabeth-rol in de Weense oerproductie in Theater an der Wien (van september 1992 tot en met april 1998).

JOOP VAN DEN ENDE THEATERPRODUCTIES B.V.
Public Relations & Voorlichting: Maarten van Nispen, (020) 305 22 88; (maarten.van.nispen@stageholding.nl)

27 sep 01 10:23