Twee ton subsidie voor ondernemerschapsonderwijs Brabant

Datum nieuwsfeit: 27-09-2001
Bron: Ingezonden persbericht
Ingezonden persbericht

www.kub.nl/nieuws/persberichten/2001/09/011209.html

Onderdeel van nieuwe KUB-opleiding Business Studies

Twee ton subsidie voor ondernemerschapsonderwijs

Deze maand heeft het ministerie van Economische Zaken een subsidie van ongeveer 200.000 gulden toegekend aan de recentelijk op de KUB gestarte opleiding Business Studies. Deze opleiding wordt verzorgd door de Faculteit Economische Wetenschappen, in samenwerking met andere faculteiten.

De subsidie is bedoeld voor de ontwikkeling van kennis, vaardigheden en attitudes op het terrein van ondernemerschap in de tweede helft van het propedeusejaar in de driejarige opleiding Business Studies. Met dit project speelt de nieuwe opleiding volgens opleidingsdirecteur prof. dr. Sjoerd Romme in op het toenemende belang van ondernemerschap in het bedrijfsleven. In het kader van het zogenoemde ondernemerschapsonderwijs zullen eerstejaars studenten Business Studies eerst een ondernemingsplan voor een zelf te starten onderneming schrijven, en vervolgens samen met een ondernemer een echt ondernemingsplan schrijven.

Noot voor de pers

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met prof. dr. Sjoerd Romme

(013 466 2047, e-mail: (A.G.L.Romme@kub.nl))

De persberichten van de KUB zijn ook via Internet te raadplegen:

www.kub.nl/persberichten/

Tilburg, 26 september 2001Courier New