Kees Wantenaar nieuwe voorzitter Campina Melkunie

Plaats : Zaltbommel

Kees Wantenaar nieuwe voorzitter Campina Melkunie

Internationale erkenning voor Jan Loonen

De ledenraad van zuivelcoöperatie Campina Melkunie heeft op donderdag 27 september 2001 Kees Wantenaar gekozen tot voorzitter van het bestuur van Campina Melkunie u.a. en voorzitter van de raad van commissarissen van de onderneming Campina bv. Wantenaar (52), melkveehouder in Soest, was vice-voorzitter. Hij volgt Jan Loonen op, die na 17 jaar bestuurlijke activiteit in de zuivel afscheid nam.

Jan Loonen werd bij zijn afscheid benoemd tot ereburger van de Stupino-regio in Rusland, waar Campina sinds vorig voorjaar een yoghurtfabriek heeft. Bovendien kreeg Jan Loonen als eerste niet-Duitser de zilveren erenaald op-gespeld van het Duitse Raiffeisenverband, de belangenbehartiger voor de Duitse coöperaties. Jan Loonen kreeg deze onderscheiding vanwege zijn grote inzet voor het tot stand brengen van de grensoverschrijdende coöperatieve samenwerking tussen Campina Melkunie en de Duitse Milchwerke Köln/Wuppertal (MKW).