SP bepleit actie voor asbestslachtoffers van Eternit

Datum nieuwsfeit: 28-09-2001
Bron: Ingezonden persbericht
Ingezonden persbericht

SP-senator Bob Ruers bepleit internationale actie voor asbestslachtoffers van Eternit op Latijns-Amerikaanse asbestbijeenkomst in Buenos Aires

Van 1 t/m 3 oktober a.s. wordt in Buenos Aires (Argentinie) op voorstel van de Argentijnse minister van gezondheidszorg een Latijns-Amerikaanse asbestbijeenkomst gehouden. Aanleiding hiervoor is het recente besluit van Argentinie om, in navolging van de EU in 1999, het gebruik van asbest te verbieden.
Bijna gelijktijdig besloot ook de Chileense regering tot zo'n verbod, ondanks de zware druk van de Canadese regering om van het verbod af te zien.

Aan de conferentie zullen vertegenwoordigers uit bijna alle Latijns-Amerikaanse landen ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen