Nieuwe MBA2U Workshop van Belgacom en Mc Kinsey

Bron: Belgacom
Belgacom

31 augustus 2001

MBA2U Workshop: een forum voor aanstaande MBA-studenten en vertegenwoordigers van internationale businessprogramma's.

In 1999 lanceerden Belgacom en Mc Kinsey de non-profit organisatie MBA2U die tot doel heeft om Belgische jongeren te informeren over MBA-topprogramma's in de VS en Europa. MBA2U informeert, adviseert en assisteert bij de praktische voorbereidingen van een business opleiding. De organisatie wil jongeren de kans geven zich met degelijke intellectuele en praktische bagage voor te bereiden op de top van het bedrijfsleven.

Op 29 september aanstaande zullen Belgacom en Mc Kinsey opnieuw een MBA-workshop organiseren. Geïnteresseerde jongeren kunnen die zaterdag kennismaken met vertegenwoordigers van topscholen, presentaties bijwonen en vragen stellen, en aldus bekijken wat hun mogelijkheden zijn. Ook zal informatie worden gegeven over financiële aangelegenheden en beurzen.

Dit jaar wordt het forum voor de derde keer georganiseerd. John J. Goossens, CEO van Belgacom, Pierre-Olivier Beckers, CEO van de Delhaize Group, Catalina Daniëls, partner van Mc Kinsey & Company en Ignace van Doorselaere, Exec. Vice President Western Europe van Interbrew zullen tijdens een ronde tafel toelichten wat een MBA-opleiding voor hen betekent. Ook zullen vertegenwoordigers van 12 topscholen aanwezig zijn om de jongeren een antwoord te geven op hun vragen.

Voor het volledige programma van het forum op 29 september -in de Belgacomtorens aan de Koning Albert II-laan te Brussel- kunnen geïnteresseerden terecht op de website waar zij zich eveneens kunnen inschrijven voor deze informatiedag: www.MBA2U.org.

Kandidaten met vragen omtrent de toelating tot MBA's aan topscholen kunnen terecht op de informatielijn van MBA2U: 02/645 41 22