Vijf gewonden bij aanrijding in Nijswiller

Datum nieuwsfeit: 30-09-2001
Bron: Politie Limburg-Zuid

Korps: Limburg-Zuid, plaats: Kerkrade 30-09-2001 Politieberichten district Kerkrade (JK - 13.10 uur) Kerkrade, 30 september 2001

Nijswiller; vijf gewonden bij aanrijding
Een 20-jarige autobestuurder uit het Duitse Aken reed zaterdag 29 september om 04.45 uur met zijn auto over de N-281 in Nijswiller in de richting van de Rijksweg N-278. In zijn auto vervoerde hij twee jongens (18 en 16 jaar) en twee meisjes (15 en 17 jaar) eveneens uit Aken. Deze personen had hij die avond leren kennen in een Heerlense discotheek en was nu met hen op weg naar huis. Hij reed met zo`n hoge snelheid de N-281 naar beneden dat hij beneden bij de kruising niet tijdig meer tot stilstand kwam. Na twee verkeersborden omver gereden te hebben, schoot de auto het talud in en kwam daar zeer zwaar beschadigd tot stilstand. Door de aanrijding raakten alle vijf de inzittenden gewond. Twee van de slachtoffers werden naar het ziekenhuis in Aken vervoerd en de overige drie, waaronder de bestuurder, naar het Heerlense ziekenhuis. Eén van de gewonden werd in het Akense ziekenhuis opgenomen terwijl de bestuurder in het Heerlense ziekenhuis opgenomen werd. De overige gewonden konden na behandeling naar huis. Omdat de autobestuurder alcohol gedronken had, werd van hem een bloedproef afgenomen. De politie maakt proces-verbaal op.

Landgraaf; slepen met wegafzetting
Zondag 30 september trof de politie om 02.45 uur op de Beuteweg in Landgraaf een man uit Landgraaf en een uit Schinveld aan die een wegafzetting en een betonnen voet bij zich droegen. De mannen bleken deze afzetting zomaar voor de grap even verderop op de Beuteweg verwijderd te hebben. Deze grap leverde hun een bekeuring op van ieder fl. 120, -.

(Bureau Voorlichting District Kerkrade; 045-400 20 06)