Met opening YUP Campaignschool moet jongere weer stemmen

Bron: Partij van de Arbeid
Partij van de Arbeid

Amsterdam, 28 september 2001

'PvdA krijgt jongeren weer naar de stembus'

Op zondag 30 september zal YUP, Young Urban PvdA, haar campagneplan tijdens de opening van de YUP Campaignschool in Amsterdam presenteren. Dit door Ad Melkert aanbevolen campagneplan moet jong Amsterdam tijdens de volgende gemeenteraads- en Tweede-Kamerverkiezingen weer naar de stembus krijgen.

De opening van de YUP Campaignschool, een campagneschool voor jonge PvdA'ers, zal worden verzorgd door staatssecretaris van der Ploeg en directeur van theater Cosmic, John Leerdam.

Het YUP campagneplan, aanbevolen door o.a. PvdA fractie-voorzitter Ad Melkert, staatsecretaris Dick Benschop en Tweede-Kamervoorzitter Jeltje van Nieuwenhoven, is een plan met durf, waarmee YUP denkt de PvdA weer in het zicht van de jonge kiezer te krijgen.

Over dit plan, voor een grootschalige jongerencampagne, werd onder andere het volgende geschreven:

Ad Melkert; 'Het YUP Campagneplan is een uitstekend initiatief om Amsterdamse jongeren te overtuigen op de PvdA te stemmen'

Dick Benschop: 'Met dit campagneplan toont Young Urban PvdA aan dat zij staan voor een open, vernieuwende en betrokken PvdA die dicht bij de burgers staat en deze ook enthousiasmeert en actief betrekt. Daarmee is YUP een voorbeeld voor iedereen binnen de PvdA.'

Op zondag 30 september zal in Galerie Artline in Amsterdam de YUP Campaignschool worden geopend door Rick van der Ploeg en John Leerdam met een inleiding over 'Jeugd, Diversiteit & Campagne'. Deze campagneschool zal uitmonden in een grote campagne die jongeren tijdens de volgende verkiezingen weer naar de stembus moet zien te krijgen.

Tijdens de drie dagen durende YUP Campaignschool zullen 35 jonge PvdA'ers worden getraind op diverse gebieden die relevant zijn bij het opzetten van een grote campagne. Gastdocenten zijn onder andere Erik de Zwart (directeur Radio 538), Frits Barend, Nico Baken (KPN, hoogleraar TU Delft) Duncan Stutterheim (directeur ID&T) en Hendrik Jan Schoo (uitgever weekbladpers).

Wij nodigen u van harte uit aanwezig te zijn bij de opening van de campagneschool en de presentatie van het YUP Campagneplan.

Datum en tijd : zondag 30 september, 12.00 uur

Locatie : Galerie Artline, Bloemgracht 65 in Amsterdam

Einde van dit persbericht.

Noot voor de pers, niet bestemd voor publicatie.

Voor meer informatie over YUP en de YUP Campaignschool kunt u contact met ons opnemen via (yup@pvda.nl) of:

Kai Pattipilohy 06 - 192 00 469

Marius Nijman 06 - 188 06 536